Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Ifo Institute, οι προσδοκίες για τις τιμές αυξήθηκαν αισθητά ιδίως μεταξύ των παρόχων υπηρεσιών που σχετίζονται με τον καταναλωτή, από 37,3 μονάδες σε 42,1 μονάδες.
Στο λιανικό εμπόριο, αντίθετα, το ποσοστό των επιχειρήσεων που σχεδιάζουν αυξήσεις τιμών μειώθηκε- το ισοζύγιο εκεί μειώθηκε από 30,0 μονάδες σε 28,6 μονάδες-.
«Αυτό υποδηλώνει ότι τους επόμενους μήνες ο πληθωρισμός θα υποχωρήσει, αλλά μόνο αργά», λέει ο Timo Wollmershäuser, επικεφαλής των προβλέψεων του ifo.
Ενώ οι τιμές των τροφίμων και των ποτών είναι πιθανό να αυξηθούν και πάλι κάπως πιο έντονα (42,2 μονάδες, από 36,9 μονάδες), η πίεση των τιμών στα καταστήματα λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης έχει μειωθεί (12,4 μονάδες, από 15,5 μονάδες).
Οι τιμές στο λιανικό εμπόριο ποδηλάτων είναι πιθανό να μειωθούν περαιτέρω, αν και όχι τόσο γρήγορα όσο προηγουμένως (μείον 19,3 μονάδες, από μείον 27,0 μονάδες).
Η διαμονή σε ξενοδοχεία αναμένεται να γίνει ακριβότερη (51,9 μονάδες, από 40,1 μονάδες).
Οι αυξήσεις των τιμών αναμένεται επίσης να συνεχιστούν στον τομέα της φιλοξενίας, αν και όχι τόσο απότομα όσο τον Ιανουάριο (67,9 μονάδες, από 87,5 μονάδες).
Ελαφρώς λιγότερες αυξήσεις τιμών αναμένονται και στους τουριστικούς πράκτορες (39,4 μονάδες, από 41,1 μονάδες).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr