Μιλώντας σε πάνελ για το εμπόριο και τις επενδύσεις, η Νγκόζι Οκόντζο-Ιουεάλα εξηγεί ότι ο ΠΟΕ είναι λίγο λιγότερο αισιόδοξος από ό,τι ήταν μέχρι πρότινος, λόγω της διακοπής της εμπορικής ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα και της ξηρασίας στη διώρυγα του Παναμά, που οδηγούν σε αύξηση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων με σημαντική αύξηση των ναύλων.
Ο ΠΟΕ είχε προβλέψει ότι η ανάπτυξη του εμπορίου θα ανέλθει στο 3,3% φέτος, από μόλις 0,8% το 2023.
Ωστόσο, η Οκόντζο-Ιουεάλα λέει ότι η αβεβαιότητα στις πλωτές οδούς σε συνδυασμό με την υποβάθμιση των προβλέψεων για την παγκόσμια ανάπτυξη θα πλήξουν το παγκόσμιο εμπόριο. Αυτό κάνει τον ΠΟΕ «λιγότερο αισιόδοξο» για την επίτευξη της πρόβλεψης του 3,3%.
«Νομίζω ότι πάμε κάτω από αυτό το ποσοστό. Ωστόσο, οι νέες προβλέψεις δεν είναι ακόμη έτοιμες, ακόμη κι αν υπάρξει μια περικοπή, τα πράγματα θα κάπως ακόμα καλύτερα από πέρυσι», επισήμανε, όπως μεταδίδει ο Guardian.
{https://twitter.com/wto/status/1747972248219066657}
Πρόσθεσε, πάντως, ότι υπάρχουν κάποια «φωτεινά σημεία» στο παγκόσμιο εμπόριο, συμπεριλαμβανομένου του ψηφιακού εμπορίου και του πράσινου εμπορίου, το οποίο έχει τριπλασιαστεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες.
«Ναι, είμαστε ανήσυχοι, αλλά το εμπόριο είναι πολύ ανθεκτικό και είμαστε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να δούμε βελτίωση αν ανταποκριθούμε σε κάποια από τα πιο φωτεινά σημεία».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr