«Οι παγκόσμιες αγορές έχουν πλέον πλημμυρίσει από φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα», δήλωσε η επικεφαλής της Κομισιόν, μιλώντας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την «Κατάσταση της Ένωσης».
«Παραμένουμε προσηλωμένοι στην αναπτυξιακή μας στρατηγική. Και θα αγωνιζόμαστε πάντοτε για ισότιμη και δίκαιη μετάβαση!
Αυτό σημαίνει ένα δίκαιο αποτέλεσμα για τις μελλοντικές γενιές — τη ζωή σε υγιή πλανήτη.
Και μια δίκαιη διαδρομή για όλους — με αξιοπρεπείς θέσεις εργασίας και μια υπεύθυνη υπόσχεση πως δεν θα μείνει κανείς στο περιθώριο.
Σκεφτείτε μόνο τις θέσεις εργασίας στον τομέα της μεταποίησης και την ανταγωνιστικότητα: ένα θέμα για το οποίο γίνεται πολύς λόγος αυτές τις μέρες», τόνισε η κ. φον ντερ Λάιεν και προσέθεσε:
«Στη βιομηχανία μας και στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της τεχνολογίας αρέσει ο ανταγωνισμός.
Ξέρουν ότι ο παγκόσμιος ανταγωνισμός είναι επωφελής για τις επιχειρήσεις. Και ότι δημιουργεί καλές θέσεις εργασίας εδώ στην Ευρώπη, και τις προστατεύει.
Ο ανταγωνισμός όμως είναι πραγματικός μόνο όταν είναι θεμιτός.
Πολύ συχνά, οι εταιρείες μας αποκλείονται από ξένες αγορές ή πέφτουν θύματα αρπακτικών πρακτικών.
Συχνά υπονομεύονται από ανταγωνιστές που επωφελούνται από τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις.
Δεν έχουμε ξεχάσει πόσο επηρέασαν τη βιομηχανία ηλιακής ενέργειας οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές της Κίνας.
Πολλές νέες επιχειρήσεις εκτοπίστηκαν από την αγορά εξαιτίας Κινέζων ανταγωνιστών που επιδοτούνται αδρά. Πρωτοπόρες εταιρείες αναγκάστηκαν να κηρύξουν πτώχευση.
Πολλά υποσχόμενα ταλέντα αναζήτησαν την τύχη τους στο εξωτερικό.
Γι' αυτό είναι τόσο σημαντική η δικαιοσύνη στην παγκόσμια οικονομία, επειδή επηρεάζει ανθρώπους και μέσα διαβίωσης.
Από αυτήν εξαρτώνται βιομηχανίες και κοινότητες ολόκληρες.Επομένως, πρέπει να δούμε καθαρά τους κινδύνους που έχουμε να αντιμετωπίσουμε.
Ας πάρουμε τον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων.
Πρόκειται για κρίσιμη βιομηχανία της πράσινης οικονομίας, με τεράστιο δυναμικό για την Ευρώπη.
Ωστόσο, οι παγκόσμιες αγορές έχουν πλημμυρίσει πλέον με φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Και η τιμή τους παραμένει χαμηλή με τεχνητό τρόπο λόγω των τεράστιων κρατικών επιδοτήσεων.
Το γεγονός αυτό προκαλεί στρεβλώσεις στην αγορά μας.
Και όπως δεν δεχόμαστε κάτι τέτοιο από το εσωτερικό, δεν το δεχόμαστε ούτε από το εξωτερικό.
Μπορώ λοιπόν να ανακοινώσω σήμερα ότι η Επιτροπή ξεκινά έρευνα κατά των επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα που προέρχονται από την Κίνα.
Η Ευρώπη είναι ανοικτή στον ανταγωνισμό. Όχι όμως σ' έναν αγώνα δρόμου για χειρότερες συνθήκες.
Πρέπει να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας απέναντι στις αθέμιτες πρακτικές. Ωστόσο, είναι εξίσου σημαντικό να διατηρηθούν ανοικτές οι γραμμές επικοινωνίας και ο διάλογος με την Κίνα.
Επειδή υπάρχουν επίσης θέματα στα οποία μπορούμε και πρέπει να συνεργαστούμε.
Ελαχιστοποίηση κινδύνων, όχι αποσύνδεση — αυτή θα είναι η προσέγγισή μου στη συνάντηση με την κινεζική ηγεσία στη σύνοδο κορυφής ΕΕ-Κίνας αργότερα εντός του τρέχοντος έτους», ανέφερε η πρόεδρος της Κομισιόν.
Η νέα απειλή
Μεχρι πρότινος η προσοχή των ευρωπαίων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν στραμμένη στην αμερικανική Tesla.
Όλα τα βλέμματα όμως, σήμερα, είναι στραμμένα στο Πεκίνο. Ούτε λίγο ούτε πολύ, η Κίνα απειλεί το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γηραιά Ήπειρο και την ικανότητά της να ορίζει πρότυπα σε αυτόν τον τομέα.
Χωρίς φυσικά να υπολογίζονται οι περίπου 2,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας που εξαρτώνται άμεσα από αυτόν τον κλάδο.
Το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ αναμένεται να αυξάνεται κάθε χρόνο, για να φτάσει κοντά στο 100% το 2035-την ημερομηνία που έχει θέσει η Κομισιόν για την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων για νέες ταξινομήσεις.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές θα μπορούσαν κάλλιστα να κερδίσουν το στοίχημα, καθώς η προσφορά τους φαίνεται πολύ ανταγωνιστική».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr