Υπογραμμίζουν, μάλιστα, ότι με μια απόφαση ορόσημο στις αρχές Ιουλίου 2023, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έκρινε ότι, η συλλογή δεδομένων για διαφημιστικούς σκοπούς επιτρέπεται μόνο εάν τα προσωπικά δεδομένα παρέχονται ρητά από το υποκείμενο των δεδομένων και δεν περιλαμβάνουν ειδικές κατηγορίες προσωπικών δεδομένων, καθιστώντας την παρακολούθηση ατόμων παράνομη .
Οπως αναφέρουν οι ευρωβουλευτές, μετά την απόφαση, οι νορβηγικές αρχές θέσπισαν μορατόριουμ για την παρακολούθηση των χρηστών ενώ, την ίδια στιγμή, ένας αυξανόμενος αριθμός εταιρειών εγκαταλείπει την παρακολούθηση και τη χρήση ευαίσθητων δεδομένων, στρέφοντας αντ' αυτού σε εναλλακτικές μεθόδους μάρκετινγκ, όπως η διαφήμιση με βάση τα συμφραζόμενα.
Μεταφέρουν, τέλος, τα ερωτήματα του «Συνασπισμού Διαφημίσεων Χωρίς Παρακολούθηση» και ζητούν από την Κομισιόν:
Αν θα ακολουθήσει το παράδειγμά της Νορβηγικής κυβέρνησης και θα θεσπίσει μορατόριουμ για την παρακολούθηση των χρηστών;
Πώς θα λάβει υπόψη της αυτές τις εξελίξεις κατά την επιβολή των άρθρων 26 παράγραφος 3 και 28 παράγραφος 2 του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (που θα ισχύσει από τα τέλη Αυγούστου 2023) και του άρθρου 5 παράγραφος 2 του νόμου για τις ψηφιακές αγορές ( που θα ισχύσει από τον Φεβρουάριο του 2024);
Πώς θα συνεργαστεί η Επιτροπή με τα κράτη μέλη, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων και τον Ευρωπαίο Επόπτη Προστασίας Δεδομένων επί του θέματος;
(*) Paul Tang (S&D), Karen Melchior (Renew), Maria-Manuel Leitão-Marques (S&D), Cornelia Ernst (The Left), Christel Schaldemose (S&D), Kim Van Sparrentak (Verts/ALE), Patrick Breyer (Verts/ALE). ), Tiemo Wölken (S&D), René Repasi (S&D), Birgit Sippel (S&D)
Νίκος Ρούσσης – Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr