Η πρώτη αναφορά στους «χτύπους» έγινε γνωστή από εσωτερικό έγγραφο της αμερικανικής κυβέρνησης, το οποίο έφερε στο φως το αμερικανικό δίκτυο CNN. Σύμφωνα με αυτό, τα σωστικά συνεργεία που αναζητούν το υποβρύχιο Titan άκουγαν κρότους κάθε 30 λεπτά την Τρίτη.
Τέσσερις ώρες μετά, και αφού μπήκαν στην έρευνα περισσότερες συσκευές σόναρ, ακούγονταν ακόμα χτυπήματα, ανέφερε το σημείωμα.
Ωστόσο, το σημείωμα δεν ήταν ξεκάθαρο σε ποια χρονική στιγμή της Τρίτης ακούστηκε το χτύπημα και για πόσο διάστημα.
Νεότερο σημείωμα που εστάλη το βράδυ της Τρίτης ανέφερε ότι ακούστηκαν κι άλλοι ήχοι, αλλά δεν περιγράφονταν ως «χτύποι».
Καναδικό αεροσκάφος P3 εντόπισε επίσης ένα λευκό ορθογώνιο αντικείμενο στο νερό, σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση που επικαλείται ο ΣΚΑΪ.
Το Κοινό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης αναζητά ένα υποβρύχιο τηλεχειριζόμενο όχημα για να βοηθήσει στην έρευνα, σύμφωνα με το υπόμνημα.
Ο Richard Garriott, πρόεδρος του Explorers Club, εξέδωσε μια αισιόδοξη ανακοίνωση: «Υπάρχει λόγος ελπίδας, με βάση τα δεδομένα από το πεδίο της έρευνας. Καταλαβαίνουμε ότι πιθανά σημάδια ζωής έχουν εντοπιστεί στην τοποθεσία. Πιστεύουμε ότι η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ κάνει ό,τι είναι δυνατόν με όλους τους πόρους που διαθέτει».
Στο υποβρύχιο ερευνητικό και τουριστικό σκάφος βρίσκονται μέσα ο χειριστής του και τέσσερις επιβάτες. Πρόκειται για τον παγκοσμίου φήμης Γάλλο εξερευνητή, διευθυντή υποβρυχίων ερευνών στην εταιρεία που έχει τα δικαιώματα για το ναυάγιο του Τιτανικού και πρώην αξιωματικό του πολεμικού ναυτικού, Πολ Ανρί Ναρζολέτ, 77 ετών, τον Βρετανό επιχειρηματία και εξερευνητή, Χάμις Χάρντινγκ, 58 ετών, τον Πακιστανό δισεκατομμυριούχο Σαχζάντα Νταούντ, τον γιο του, Σουλεμάν, 19 ετών και τον Στόκτον Ρας, 61 ετών, ιδρυτή και CEO της OceanGate Expeditions – της εταιρείας που είχε αναλάβει την εν λόγω αποστολή προς το ναυάγιο του Τιτανικού.
Σκοπός του ταξιδιού ήταν το πλήρωμα να θαυμάσει από κοντά ένα από τα πιο ιστορικά ναυάγια, εκείνο του «Τιτανικού» που στο παρθενικό του ταξίδι το 1912 χτύπησε σε παγόβουνο και εδώ και 101 χρόνια βρίσκεται 3.800 μέτρα στον πυθμένα του Ατλαντικού, 600 χιλιόμετρα από την ακτή της Νέας Γης στον Καναδά.
Γιγαντιαία επιχείρηση διάσωσης
Σε εξέλιξη βρίσκεται μία δραματική επιχείρηση έρευνας και διάσωσης με πλωτά, υποβρύχια και εναέρια μέσα. Μεγαλύτερος εχθρός είναι ο χρόνος. Οι πέντε επιβαίνοντες του υποβρύχιου σκάφους «Titan» διαθέτουν λιγότερες από 40 ώρες οξυγόνου ακόμη, εφόσον, όμως βρίσκονται σε φυσιολογικές συνθήκες. Κανείς ωστόσο δεν γνωρίζει εάν αυτή τη στιγμή είναι ζωντανοί και αυτό γιατί κανείς δεν μπορεί να απαντήσει ακόμη για τα αίτια της εξαφάνισης του υποβρύχιου σκάφους.
Τα σενάρια είναι πολλά. Αυτά αφορούν σε υποθαλάσσια «έκρηξή» του εξαιτίας εισροής νερού, σε βραχυκύκλωμα και σε βλάβη επικοινωνίας ή ακόμη και να παγιδεύτηκε ή και να προσέκρουσε στα συντρίμμια του ναυαγίου.
Πιο αναλυτικά το χειρότερο σενάριο -και για κάποιους το πιο πιθανό - είναι εκείνο το οποίο αφορά σε ενδεχόμενη διαρροή στο κύτος του. Αυτό, εάν επαληθευτεί, θα σήμαινε ότι το υποβρύχιο έχει καταστραφεί από την τεράστια πίεση νερού σε αυτά τα βάθη.
Την ίδια ώρα, εξετάζεται το σενάριο το υποβρύχιο «Titan» να έχει παγιδευτεί ή να έχει προσκρούσει στα συντρίμμια του Τιτανικού. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αφού η επαφή μαζί του χάθηκε μετά από 1 ώρα και 45 λεπτά είναι πιθανό να έχει φτάσει στο βάθος του ναυαγίου.
Στην περίπτωση της πρόσκρουσης το χειρότερο σενάριο είναι το πιο πιθανό. Εάν όμως έχει παγιδευτεί στα διασκορπισμένα στον βυθό του Ατλαντικού συντρίμμια του Τιτανικού τότε δεν μπορεί να απελευθερώσει τα βαρίδια με τα οποία είναι εξοπλισμένο και, άρα, να δημιουργηθεί αρκετή άνωση που θα το έφερνε πίσω στην επιφάνεια. Παράλληλα, ο εντοπισμός του αλλά και η ανέλκυσή του σε τέτοιο βάθος περιγράφονται από τους ειδικούς ως επιχειρήσεις πάρα πολύ δύσκολες ή και ακόμη ακατόρθωτες.
Το καλύτερο σε εισαγωγικά σενάριο είναι να έχει υποστεί βλάβη στην παροχή επικοινωνίας ή διακοπή ρεύματος και να έχει ήδη αναδυθεί χάρη στα βαρίδια. Όμως οι αρχές έχουν ήδη χτενίσει μία περιοχή 76.000 τ.χλμ, έκτασης μεγαλύτερης από την Πολιτεία του Κονέκτικατ, και οι έρευνες δεν έχουν δείξει κάτι, μέχρι στιγμής.
Όσο τα χρονικά περιθώρια στενεύουν το Γαλλικό Ινστιτούτο Ερευνών για την Εκμετάλλευση των Θαλασσών στέλνει το πλοίο «Atalante» με ρομποτικό βαθυσκάφος για την ενίσχυση -και σε βαθύτερα ύδατα- των περίπλοκων ερευνών που διεξάγουν ήδη μεικτά κλιμάκια από δυνάμεις Αμερικανών και Καναδών.
Οι επιβαίνοντες του υποβρυχίου πλήρωσαν σχεδόν 250.000 δολάρια για να ξεναγηθούν στον υγρό τάφο του Τιτανικού και τώρα ολόκληρος ο πλανήτης μιλά για ένα δεύτερο ναυάγιο στο ίδιο σημείο και όσο το θρίλερ συνεχίζεται στον βόρειο Ατλαντικό οι επιχειρήσεις μοιάζουν με έρευνες για τον εντοπισμό μιας βελόνας στα άχυρα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr