Οπως αναφέρουν, ο πληθωρισμός έχει επιβραδυνθεί σημαντικά στις ΗΠΑ, έχοντας ήδη πέσει στο 6,5% τον Ιανουάριο. Αυτός ήταν μάλιστα ο έκτος συνεχόμενος μήνας που ο πληθωρισμός υποχώρησε.
Ο πληθωρισμός μειώθηκε επίσης στην ΕΕ στο τέλος του έτους, αλλά εξακολουθεί να παραμένει πάνω από το 10 %. Και αυτός είναι μόνο ο ευρωπαϊκός μέσος όρος: τον Δεκέμβριο, ο πληθωρισμός ήταν 25% στην Ουγγαρία, στη Λετονία και τη Λιθουανία ήταν πάνω από 20% και στην Πολωνία, την Τσεχική Δημοκρατία και την Εσθονία ήταν πάνω από 15%.
Ρωτούν, λοιπόν, την Κομισιόν, πώς εξηγεί το γεγονός ότι ο πληθωρισμός μειώνεται ταχύτερα στις ΗΠΑ από ό,τι στην ΕΕ εδώ και αρκετό καιρό και γιατί ο πληθωρισμός στην ΕΕ εξακολουθεί να είναι σημαντικά υψηλότερος από ό,τι στις ΗΠΑ;
Αναφέρουν δε, συγκεκριμένα, ότι η τιμή του ντίζελ στην Αμερική αντιστοιχεί σε 1,118 ευρώ το λίτρο.
Συγκριτικά: Η ευρωπαϊκή χώρα με τις φθηνότερες τιμές ντίζελ είναι η Σλοβενία με 1,30 ευρώ ανά λίτρο. Στη Γερμανία η τιμή ανά λίτρο είναι 1,84 ευρώ και στη Δανία έως 2,04 ευρώ το λίτρο.
Εύλογα, λοιπόν, αναρωτιούνται πώς εξηγεί η Κομισιόν τις εκπληκτικές διαφορές στις τιμές των καυσίμων και αν πιστεύει ότι οι ευρωπαϊκές κυρώσεις κατά της Ρωσίας συμβάλλουν στο γεγονός ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ είναι πολύ χειρότερα από την Αμερική σε αυτήν την κρίση;
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr