Για την οικονομία στο σύνολό της, οι προσδοκίες για τις τιμές του ifo μειώθηκαν στις 29,1 μονάδες τον Φεβρουάριο, από 35,2* μονάδες τον Ιανουάριο. Αυτό σηματοδοτεί την πέμπτη κατά σειρά πτώση.
«Οι εταιρείες έχουν ήδη μετακυλίσει το μεγαλύτερο μέρος του αυξημένου κόστους στους πελάτες τους. Ταυτόχρονα, η ζήτηση μειώνεται σχεδόν σε όλους τους οικονομικούς τομείς. Αυτό υποδηλώνει μείωση της πληθωριστικής πίεσης τους επόμενους μήνες», λέει ο Timo Wollmershäuser, Επικεφαλής Προβλέψεων στο ifo.
«Ακόμη και στο λιανικό εμπόριο, λιγότερες εταιρείες σχεδιάζουν να αυξήσουν τις τιμές. Ωστόσο, οι προσδοκίες για τις τιμές εκεί εξακολουθούν να είναι σημαντικά υψηλότερες από ό,τι σε άλλους οικονομικούς τομείς», λέει ο Wollmershäuser. Οι πελάτες των καταστημάτων χαρτικών και ειδικότερα των λιανοπωλητών τροφίμων είναι λιγότερο πιθανό να αντιμετωπίσουν αυξήσεις τιμών στο μέλλον. Στα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, αντίθετα, ο δείκτης αυξήθηκε από 52,5* μονάδες σε 72,7 μονάδες.
Οι πάροχοι υπηρεσιών σχεδιάζουν επίσης να μειώσουν τις τιμές τους. Ωστόσο, στον τουρισμό, οι τιμές παραμένουν υψηλές: μεταξύ των tour operators, ο δείκτης μειώθηκε από 70,2* μονάδες σε 63,2 μονάδες και στη φιλοξενία, από 56,6* μονάδες σε 52,7 μονάδες.
Οι κατασκευαστικές εταιρείες είναι λιγότερο πιθανό να σχεδιάσουν να αυξήσουν τις τιμές τους. Στη χημική βιομηχανία και στη χαρτοβιομηχανία, η πλειονότητα των εταιρειών αναμένει πτώση των τιμών πώλησης. Μεταξύ των κατασκευαστών ποτών, ο δείκτης υποχώρησε σημαντικά στις 56,1 μονάδες, από 71,8 μονάδες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr