Τελευταίο του «κατόρθωμα» η ερώτηση που υπέβαλλε, την πρώτη Φεβρουαρίου 2023, προς την Κομισιόν, με την οποία εκφράζει τις έντονες ανησυχίες του, για την συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Επικαλούμενος στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σημειώνει ότι για το σύνολο του 2022 η αγορά επιβατηγών αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 4,6%.
Σημειώνει δε ότι, η μείωση αυτή οφείλεται τόσο σε οικονομικούς λόγους, όσο και στο ρευστό κλίμα που επικρατεί ως προς τις απαιτήσεις για εκπομπές ρύπων. Συνολικά ταξινομήθηκαν 9,3 εκατ. οχήματα, το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί από το 1993. Μεταξύ των 4 μεγάλων αγορών της ΕΕ, μόνο στη Γερμανία σημειώθηκε αύξηση των ταξινομήσεων για το 2022, με οριακή άνοδο της τάξεως του 1,1%. Στην Ιταλία σημειώθηκε πτώση 9,7%, στη Γαλλία 7,8% και στην Ισπανία 5,4%. Αυτή η καθίζηση της αγοράς αυτοκινήτου θέτει σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας και απειλεί με συρρίκνωση το ΑΕΠ της ΕΕ.
Ρωτάει, λοιπόν, την Κομισιόν:
Ποιες πρωτοβουλίες αναμένεται να αναλάβει για την τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου, δεδομένου ότι ο κύκλος εργασιών της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ και δεδομένου ότι 12,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται (άμεσα και έμμεσα) στη βιομηχανία αυτοκινήτων, καταλαμβάνοντας το 6,6% του συνόλου των θέσεων εργασίας στην ΕΕ;
Νίκος Ρούσσης – Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr