Πιο συγκεκριμένα, από τότε που ο CEO της Tesla ανακοίνωσε την πρόθεσή του να εξαγοράσει το Twitter, oι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν πέσει πάνω από 35%, και εκλεισαν στις 3,6% την Παρασκευή, μετά από ένα ράλι αυξομειώσεων ολόκληρη την εβδομάδα. Συνολικά ο δείκτης Nasdaq έχει πέσει κατά 18% μέσα στο ίδιο διάστημα.
Η πρώτη φορά που ο Μασκ ανακοίνωσε ότι θα εξαγοράσει το Twitter ήταν στις 25 Απριλίου 2022. Οι μετοχές της Tesla έφτασαν κοντά στα 332, 67 δολάρια και την Παρασκευή 4/11 βρέθηκαν στα 207,47 δολάρια, μέσα στην πρώτη εβδομάδα που διετελεί ιδιοκτήτης στο Twitter.
Mιλώντας στο ετήσιο επενδυτικό συνέδριο Baron την Παρασκευή, ο Ron Baron, που έχει μετοχές στην Tesla, στην SpaceX και στο Twitter και ευρύτερα εμπλέκεται με τις οικονομικές δραστηριότητες του Μασκ, ρώτησε τον δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία πώς μπορεί και διαχειρίζεται ταυτόχρονα τόσες ευθύνες.
Εργασία έως και... 120 ώρες την εβδομάδα
Πέρα από το γεγονός ότι διαχειρίζεται μια εταιρεία κατασκευής πυραύλων που παρέχει και δορυφορικό internet (SpaceX), μια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων και βιώσιμης ενέργειας (Tesla), ίδρυσε και χρηματοδοτεί μια εταιρεία που κατασκευάζει τσιπ για τον εγκέφαλο (Neuralink), ενώ εμπλέκεται και με κατασκευές τούνελ (The Boring Company), ο Μασκ αποκαλεί πλέον τον εαυτό του «Chief Twit».
O Mασκ απάντησε στον Μπαρον: «Οι ώρες εργασίας μου ανέβηκαν από 78 ώρες την εβδομάδα σε περίπου 120. Από τη στιγμή που το Twitter μπει στο σωστό δρόμο, θεωρώ ότι είναι πιο εύκολο να το μανατζάρω σε σύγκριση με την Tesla ή την SpaceX».
Δεν έχει πει ακόμα αν πρόκειται κάποιος να τον αντικαταστήσει ως CEO αν και είχε ενημερώσει τους followers του ότι τα καθήκοντά του θα είναι προσωρινά.
Αυτοκινητοβιομηχανίες αποσύρουν τις διαφημίσεις από το Twitter
Από τότε που ο Μασκ εξαγόρασε το Twitter πολλές εταιρίεες αυτοκινήτων σταμάτησαν να χαλάνε λεφτά για διαφήμιση στην πλατφόρμα, όπως η Audi, Αλλά και η GM. Αυτό βέβαια στο μέλλον δεν είναι ξεκάθαρο το αν θα επηρεάσει και την Tesla.
O Mασκ χρησιμοποιεί το Twitter για να προμοτάρει όλες τις επιχειρήσεις του, τα προϊόντα τους ενώ φτιάχνει και την εικόνα του και όλα αυτά εντελως δωρεάν. Πολύ συχνά ασκεί επιρροή στους ακολούθους του και επιτίθενται μαζί στους εχθρούς του, όπως πολιτικοί, αρχές όπως η ασφάλεια, και η επιτροπή συναλλάγματος, δημοσιογράφοι και δικηγόροι οδικής ασφάλειας που κριτικάρουν έντονα την Tesla.
Προκειμένου να αναπτυξει το Twitter, o Μασκ έχει επιστρατεύσει πάνω από 50 εργζομένους του στην Tesla, Κατα βάση μηχανικούς και παραγωγούς λογισμικού, διαφημιστές και από άλλες επιχειρήσεις. Δεν έχει δώσει ακόμα σαφή εξήγηση στο πως θα διαχωριστούν τα προγράμματα των εργαζομένων στην Tesla, πως θα πληρωθούν και πως τους κατανέμονται ευθύνες.
Μεγάλες οι βλέψεις για την Tesla
Στο συνέδριο επενδυτών, ο Μασκ επανέλαβε επίσης ότι η Tesla εξακολουθεί να σκοπεύει να αναπτύξει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι λιγότερο ακριβό από το εισαγωγικό ηλεκτρικό sedan Model 3. Επανέλαβε επίσης τον στόχο της παραγωγής 40.000 αυτοκινήτων την ημέρα.
Ο Μασκ είπε επίσης, δεδομένου του πόσες μπαταρίες θα απαιτούσε αυτό το επίπεδο παραγωγής και όλα τα μέταλλα και άλλα υλικά που απαιτούνται για την κατασκευή τους, φαίνεται όλο και πιο πιθανό η Tesla να χρειάζεται να συμμετέχει άμεσα στην εξόρυξη, αντί να βασίζεται πλήρως σε εξωτερικούς προμηθευτές.
Ο Baron τον ρώτησε εάν η Tesla συζητούσε ή σκέφτηκε μια επένδυση στην Glencore, όπως είχαν αναφέρει προηγουμένως ορισμένα ειδησεογραφικά μέσα. Ο Μασκ είπε: «Ποτέ δεν σκεφτήκαμε να επενδύσουμε στη Glencore» και τόνισε όταν πρόκειται για εξόρυξη λιθίου, «Μιλάω για την Tesla, που το κάνουμε μόνοι μας».
Η πτώση των μετοχών της Tesla από τότε που ο Μασκ ανακοίνωσε τη συμφωνία τον Απρίλιο ήταν πολύ πιο απότομη από τις αντίστοιχες αυτοκινητοβιομηχανίες της General Motors και η Ford μειώθηκαν κατά περίπου 2% και 11%, αντίστοιχα, ενώ η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Rivian έχει πέσει λίγο πάνω από 5%.
H πορεία της Tesla στο χρηματιστήριο από τότε που ανακοίνωσε ότι εξαγοράζει το Twitter
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr