Η σχετική μέτρηση έπεσε κατακόρυφα στις μείον 35,3 μονάδες τον Οκτώβριο, από μείον 6,3 μονάδες. «Οι ανησυχίες για την κατάρρευση της ζήτησης κυριεύουν τώρα τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές τους», λέει ο Όλιβερ Φαλκ, Διευθυντής του Κέντρου Βιομηχανικής Οργάνωσης και Νέων Τεχνολογιών του ifo. Για παράδειγμα, οι παραγγελίες των κατασκευαστών (μείον 26,2 μονάδες) και η ζήτηση (μείον 38,1 μονάδες) είναι και οι δύο χαμηλότερες από τον Σεπτέμβριο.
Στον κλάδο συνολικά, η αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης υποχώρησε ελαφρά από μείον 5,1 μονάδες σε μείον 5,7 μονάδες.
Επίσης, τα κέρδη των κατασκευαστών μειώθηκαν. Οι αξιολογήσεις για το δεύτερο εξάμηνο του 2022 έπεσαν στις μείον 59,7 μονάδες, από συν 33,8 μονάδες το πρώτο εξάμηνο.
Ωστόσο, οι εταιρείες αξιολόγησαν θετικά τις εκκρεμείς παραγγελίες τους και σκοπεύουν να παράγουν περισσότερες τους επόμενους μήνες. «Αν και οι τιμές πώλησης είναι υψηλότερες, η αισθητή μείωση της ζήτησης και το αυξανόμενο κόστος υλικών και παραγωγής προκαλούν επιδείνωση στα κέρδη», λέει ο Φαλκ.
Την ίδια ώρα, η κατάσταση για τους προμηθευτές έχει επιδεινωθεί περαιτέρω, καθώς εκτιμούν την κατάσταση των κερδών τους ως χειρότερη το δεύτερο εξάμηνο του 2022, με μείον 31,0 μονάδες, σε σύγκριση με μείον 26,4 μονάδες το πρώτο εξάμηνο του 2022. «Μεταξύ των προμηθευτών, τα βιβλία παραγγελιών και η ζήτηση συνεχίζουν να μειώνονται», λέει ο Φαλκ. Τους επόμενους μήνες σχεδιάζουν να παράγουν λιγότερα.
Οι επιχειρηματικές προσδοκίες των προμηθευτών υποχώρησαν σε μείον 37,0 μονάδες, από μείον 30,7 μονάδες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr