«Η γραμμή των 750 κιλοβόλτ (kV) που επισκευάσθηκε τροφοδοτεί το μεγαλύτερο πυρηνικό σταθμό της Ευρώπης (...) με το απαραίτητο ηλεκτρικό για να εξασφαλίζει την ψύχρανση των αντιδραστήρων και άλλες λειτουργίες ασφαλείας», αναφέρει ο IAEA σε ανακοίνωση που εξέδωσε.
Μολονότι οι έξι αντιδραστήρες της Ζαπορίζια έχουν κλείσει, το πυρηνικό καύσιμο που βρίσκεται μέσα σ' αυτούς πρέπει να ψύχεται για να αποφευχθεί μια εν δυνάμει καταστροφική τήξη του. Αυτό σημαίνει πως ο σταθμός χρειάζεται ηλεκτρικό ώστε να διοχετεύεται νερό στον πυρήνα των αντιδραστήρων.
Η ηλεκτροδότηση της Ζαπορίζια αποτελούσε πηγή μεγάλης ανησυχίας αφότου η τελευταία κύρια γραμμή διακόπηκε και στη συνέχεια τρεις βοηθητικές γραμμές, που μπορούν να συνδεθούν με ένα γειτονικό θερμοηλεκτρικό σταθμό, αποσυνδέθηκαν επίσης.
Ο πυρηνικός σταθμός τέθηκε έτσι σε μια κατάσταση κατά την οποία ηλεκτροδοτούνταν από τον τελευταίο εν λειτουργία αντιδραστήρα του, αν και αυτό δεν θα μπορούσε να διαρκέσει για πολύ. Μια βοηθητική γραμμή ηλεκτροδότησης επανασυνδέθηκε πριν από μια εβδομάδα, με αποτέλεσμα να μπορέσει να κλείσει και αυτός ο αντιδραστήρας.
«Με την επανασύνδεση της κύριας γραμμής χθες το απόγευμα, οι τρεις βοηθητικές γραμμές μπορούν και πάλι να είναι στην εφεδρεία», ανέφερε σε δήλωσή της η IAEA, την οποία επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
«Οι άλλες τρεις κύριες εξωτερικές γραμμές ηλεκτροδότησης των 750 kV, που είχαν χαθεί νωρίτερα στη διάρκεια της σύγκρουσης, παραμένουν εκτός λειτουργίας», πρόσθεσε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr