Όπως επισημαίνει το CNBC, οι εταιρείες που εξυπηρετούν τους ζάμπλουτους, συμπεριλαμβανομένης της Ferrari και των μητρικών εταιρειών των Dior, Louis Vuitton και Versace, αναφέρουν ισχυρές πωλήσεις ή αυξάνουν τις προβλέψεις τους για τα κέρδη. Τα αισιόδοξα αποτελέσματα έρχονται ακόμη και όταν οι φόβοι για ύφεση επικρατούν στην οικονομία, με τις Walmart, Best Buy, Gap και άλλους να μειώνουν τις οικονομικές προοπτικές τους, επικαλούμενοι μια υποχώρηση στις δαπάνες των καταναλωτών χαμηλότερου εισοδήματος που πιέζονται από τον πληθωρισμό.
Η ισχύς των φιρμών πολυτελείας είναι ανάλογη με αυτή που παρατηρήθηκε στις προηγούμενες οικονομικές επιβραδύνσεις, λένε οι ειδικοί, με τους πλούσιους να είναι συχνά οι τελευταίοι που αισθάνονται τα αποτελέσματα λόγω του «μαξιλαριού» που τους εξασφαλίζει ο ακραίος πλούτος τους. Άλλωστε, μέσα στο τζετ σετ, το να αγοράζεις συνεχώς προϊόντα πολυτελείας είναι από μόνο του μια δήλωση υπεροχής.
«Το να έχεις... σύμβολα εξουσίας μέσα στη “φυλή” σου είναι δείγμα ισχύος», εξήγησε ο Μίλτον Πεντράθα, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Luxury Institute, μιας εταιρείας έρευνας αγοράς και διαχείρισης επιχειρήσεων. «Αυτά τα σύμβολα εξουσίας εξακολουθούν να έχουν τεράστια σημασία στις “φυλές” των εξαιρετικά πλούσιων».
Η Louis Vuitton, για παράδειγμα, πουλά ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια για 1.230 δολάρια, καθώς και μια τσάντα που κοστίζει 2.370 δολάρια. Η μητρική της εταιρεία LVMH, η οποία κατέχει επίσης τους Christian Dior, Fendi και Givenchy, ανέφερε αύξηση των οργανικών εσόδων κατά 21% στα 36,7 δισεκατομμύρια ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Στη Versace τα τριμηνιαία έσοδα αυξήθηκαν σχεδόν 30% στα 275 εκατομμύρια δολάρια από ένα χρόνο πριν. Η μητρική της εταιρεία Capri Holdings, η οποία κατέχει επίσης τους Michael Kors και Jimmy Choo, δήλωσε ότι τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν 15% στα 1,36 δισεκατομμύρια δολάρια τη συγκεκριμένη περίοδο.
«Αντέχει» η βιομηχανία πολυτελείας
Παρά τις ευρύτερες οικονομικές αβεβαιότητες, ο διευθύνων σύμβουλος της Capri, Τζον Άιντολ, δήλωσε ότι η εταιρεία παραμένει σίγουρη για τους μακροπρόθεσμους στόχους της λόγω της «αποδεδειγμένης ανθεκτικότητας της βιομηχανίας πολυτελείας.
Κανείς από εμάς δεν ξέρει τι θα συμβεί το τελευταίο εξάμηνο του έτους, αλλά φαίνεται ότι η βιομηχανία πολυτελείας είναι αρκετά εύρωστη και αρκετά υγιής».
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Ferrari ενίσχυσε επίσης τις προβλέψεις της για το έτος, αφού τα έσοδα έφτασαν το ρεκόρ του 1,29 δισεκατομμυρίου ευρώ το δεύτερο τρίμηνο. Η Ferrari 296 GTB 2022 της 75χρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία διαθέτει plug-in υβριδικές δυνατότητες, ξεκινά από 322.000 δολάρια, σύμφωνα με το Car and Driver, ενώ η Ferrari 812 GTS του 2022 ξεκινά από περίπου 600.000 δολάρια. Ακόμη και οι μεταχειρισμένες Ferrari πωλούνται για εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια.
Έξω από τον κόσμο των ειδών πολυτέλειας, ορισμένες εταιρείες καταγράφουν επίσης κέρδη όσον αφορά τις πιο ακριβές επιλογές που προσφέρουν. Η Delta Air Lines, για παράδειγμα, ανέφερε ισχυρότερη ανάκτηση εσόδων για προσφορές όπως η business class και η premium economy, σε σύγκριση με άλλα εισιτήρια.
Ευνοϊκή η κρίση
Αν και η βιομηχανία πολυτελείας είχε πάντα έναν βαθμό ανθεκτικότητας, η αυξανόμενη ανισότητα πλούτου που τροφοδοτείται από την πανδημία προσθέτει στην τρέχουσα ισχύ του κλάδου, δήλωσε η Αμρίτα Μπάντα, διευθύνουσα σύμβουλος της Agility Research & Strategy, η οποία ειδικεύεται σε εύπορους καταναλωτές.
«Το διαθέσιμο εισόδημα των περισσότερων εύπορων και HNW (υψηλής καθαρής αξίας) καταναλωτών έχει αυξηθεί επειδή δαπανήθηκαν λιγότερα για ταξίδια», εξήγησε.
Επιπλέον, είπε ότι υπήρξε μια πολιτιστική αλλαγή από την ύφεση του 2008 και ότι οι εύποροι καταναλωτές σήμερα νιώθουν λιγότερες... ενοχές για τις δαπάνες σε μια κακή οικονομική συγκυρία και «αισθάνονται ότι δικαιούνται να ξοδέψουν τον πλούτο τους». Είπε ότι αυτό είναι εν μέρει μια αντανάκλαση των ανθρώπων στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπου ο πλούτος αυξάνεται.
Οι εταιρείες πολυτελείας μπορεί να παρατηρούν μια σχετική μείωση των δαπανών στο 80% των πελατών τους που είναι «σχεδόν εύποροι», δήλωσε ο Πεντράθα του Ινστιτούτου Luxury. Ωστόσο, είπε ότι αυτοί οι καταναλωτές αντιπροσωπεύουν συνήθως περίπου το 30% των πωλήσεων.
Αντίθετα, επεσήμανε ότι οι μάρκες πολυτελείας βασίζονται συνήθως μόνο στο 20% του πελατολογίου τους - τους εξαιρετικά πλούσιους και πολύ πλούσιους - για το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών τους. Και δεδομένου ότι αυτό το στέλεχος είναι πολύ πιο ανθεκτικό στον πληθωρισμό και την ύφεση, οι εταιρείες πολυτελείας τείνουν να είναι οι τελευταίες που βλέπουν τα έσοδά τους να επηρεάζονται.
«Ο τύπος των πελατών και το ποσοστό των πωλήσεων που αντιπροσωπεύουν στις πραγματικές φίρμες πολυτελείας τις κάνει εξαιρετικά ανθεκτικές. Όχι αλώβητες, αλλά εξαιρετικά ανθεκτικές», τόνισε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr