Ειδικότερα, όπως τονίζει η οικονομολόγος Λιζάντρα Φλαχ, επικεφαλής της έρευνας, η οποία διενεργήθηκε για λογαριασμό της Ένωσης Βαυαρικής Βιομηχανίας (vbw), «η αποπαγκοσμιοποίηση μας κάνει φτωχότερους. Αντί να απομακρυνθούμε από σημαντικούς εμπορικούς εταίρους χωρίς επαρκείς λόγους, οι εταιρίες πρέπει να αναζητήσουν εναλλακτικούς εταίρους σε άλλες χώρες, προκειμένου να περιορίσουμε τις μονόπλευρες και κρίσιμες εξαρτήσεις από συγκεκριμένες αγορές και απολυταρχικά καθεστώτα».
Ειδικά στη Γερμανία, προειδοποιεί το Ινστιτούτο, εκείνοι που θα έχουν τις σημαντικότερες απώλειες θα είναι η αυτοκινητοβιομηχανία (-8.47% σε προστιθέμενη αξία, -8,306 δισεκατομμύρια δολάρια), οι εταιρίες κατασκευής εξοπλισμού μεταφορών (-5.14%, -1,529 δισεκατομμύρια) και οι κατασκευαστές μηχανολογικού εξοπλισμού (-4.34%, -5,201 δισεκατομμύρια).
«Αν η Γερμανία, ως εξαγωγική χώρα, θέλει να επαναπροσδιορίσει το επιχειρηματικό μοντέλο της, τότε ο επαναπατρισμός των εφοδιαστικών αλυσίδων δεν αποτελεί λύση η οποία θα βοηθήσει την οικονομία», προειδοποιεί το Ifo και εξηγεί ότι μια περισσότερα υποσχόμενη επιλογή θα ήταν η δημιουργία στρατηγικών εταιρικών σχέσεων και η σύναψη συμφωνιών ελεύθερου εμπορίου με χώρες παρόμοιας νοοτροπίας, όπως π.χ. οι ΗΠΑ. «Αυτός θα πρέπει να είναι ο στόχος της γερμανικής και της ευρωπαϊκής οικονομικής πολιτικής», σχολιάζει ο εκ των συντακτών της έρευνας Φλόριαν Ντορν.
Το Ifo μελέτησε πέντε πιθανά σενάρια, συμπεριλαμβανομένου και αυτού της διάστασης μεταξύ των δυτικών χωρών και της Κίνας, σε συνδυασμό με μια εμπορική συμφωνία ΕΕ - ΗΠΑ. Μια τέτοια συμφωνία θα μπορούσε, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, να αντισταθμίσει σε κάποιο βαθμό τις αρνητικές επιπτώσεις της απομάκρυνσης των οικονομιών Ευρώπης και Κίνας, αλλά όχι και να τις εκμηδενίσει.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr