Ειδικότερα, σε σχετικό άρθρο του με τίτλο «Moscow will have to choose either butter or guns», ο Μπορέλ υποστηρίζει ότι δεν αξίζει να ελπίζει κανείς ότι οι κυρώσεις θα αλλάξουν τους στρατηγικούς υπολογισμούς του Ρώσου προέδρου, Βλαντίμιρ Πούτιν στο προσεχές μέλλον, επειδή δεν καθοδηγείται πρωτίστως από οικονομικούς λόγους.
Ωστόσο είναι πεπεισμένος ότι με την πάροδο του χρόνου, η ρωσική ηγεσία θα αναγκασθεί να επιλέξει μεταξύ «κανονιών» και «βουτύρου», δηλαδή αν θα συνεχίσει τον πόλεμο ή θα επιλέξει να διατηρήσει το βιοτικό επίπεδο του λαού του.
Μεταξύ άλλων, ο Μπορέλ επισημαίνει ότι η ΕΕ αποδεσμεύεται σταδιακά από την ενεργειακή της εξάρτηση από την Ρωσία.
«Μέχρι το τέλος του 2022, θα έχουμε μειώσει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου κατά 90% και μειώνουμε ταχέως τις εισαγωγές φυσικού αερίου. Αυτές οι αποφάσεις μας απελευθερώνουν σταδιακά από μια εξάρτηση που για καιρό εμπόδιζε τις πολιτικές μας επιλογές απέναντι στην επιθετικότητα του Βλαντιμίρ Πούτιν».
«Ο Πούτιν πιθανώς πίστευε ότι η Ευρώπη δεν θα τολμούσε να προχωρήσει σε κυρώσεις λόγω της ενεργειακής της εξάρτησης», τονίζει ο Μπορέλ, ενώ σημειώνει ότι «η τόσο γρήγορη απεξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια δημιουργεί επίσης σοβαρές δυσκολίες για πολλές χώρες της ΕΕ και για αρκετούς οικονομικούς τομείς».
Ο Μπορέλ επισημαίνει επίσης ότι οι κυρώσεις περιορίζουν και τις στρατιωτικές δυνατότητες της Ρωσίας, ιδιαίτερα την κατασκευή όπλων υψηλής ακριβείας. «Στον στρατιωτικό τομέα, ο οποίος είναι κρίσιμος στο πλαίσιο του πολέμου στην Ουκρανία, οι κυρώσεις περιορίζουν την ικανότητα της Ρωσίας να παράγει πυραύλους ακριβείας όπως ο Iskander ή ο KH 101. Σχεδόν όλοι οι ξένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν επίσης αποφασίσει να αποσυρθούν από τη Ρωσία και τα λίγα αυτοκίνητα που παράγονται από Ρώσους κατασκευαστές θα πωλούνται χωρίς αερόσακους ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων».
Αναφερόμενος στις συνέπειες που έχουν οι κυρώσεις για τις αεροπορικές εταιρείες ο Μπορέλ τόνιζει:
«Για να υποστηρίξει τις αεροπορικές συνδέσεις η Ρωσία πρέπει να θέσει εκτός κυκλοφορίας ένα μεγάλο μέρος των αεροσκαφών της, για να έχει τα αναγκαία εξαρτήματα που θα επιτρέπουν στα υπόλοιπα αεροσκάφη να πετάνε. Σ’ αυτές (τις συνέπειες) προστίθεται η απώλεια πρόσβασης στις χρηματοπιστωτικές αγορές, ο αποκλεισμός της από μεγάλα παγκόσμια ερευνητικά δίκτυα και η μαζική εκροή εγκεφάλων».
Ο Μπορέλ επισημαίνει επίσης ότι οι κυρώσεις «σε καμία μορφή δεν στρέφονται κατά των εξαγωγών ρωσικού σιταριού και λιπασμάτων», ενώ επικρίνει τη Ρωσία για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με τις εξαγωγές των ουκρανικών σιτηρών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr