Οι νομοθέτες υποστήριξαν μια πρόταση που έγινε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι, να απαιτηθεί 100% μείωση των εκπομπών άνθρακα από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2035, κάτι που θα καθιστούσε αδύνατη την πώληση οχημάτων με ορυκτά καύσιμα στην ΕΕ από εκείνη την ημερομηνία.
Οι προσπάθειες ορισμένων νομοθετών να αποδυναμώσουν τον στόχο σε μείωση του CO2 κατά 90% έως το 2035 απορρίφθηκαν.
Ο νόμος δεν είναι ακόμη οριστικός. Η ψηφοφορία της Τετάρτης επιβεβαιώνει τη θέση του κοινοβουλίου για τις επικείμενες διαπραγματεύσεις με τις χώρες της ΕΕ για τον τελικό νόμο.
Στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Στόχος είναι να επιταχυνθεί η στροφή της Ευρώπης στα ηλεκτρικά οχήματα και να ενθαρρυνθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτροκίνηση, με τη βοήθεια ενός άλλου νόμου της ΕΕ που θα απαιτεί από τις χώρες να εγκαταστήσουν εκατομμύρια φορτιστές οχημάτων.
«Η αγορά και η οδήγηση αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών θα γίνει φθηνότερη για τους καταναλωτές», δήλωσε ο Γιαν Χουιτέμα, επικεφαλής διαπραγματευτής του κοινοβουλίου για την πολιτική.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford και η Volvo, έχουν υποστηρίξει δημόσια το σχέδιο της ΕΕ να σταματήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, ενώ άλλες, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, στοχεύουν να σταματήσουν την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη μέχρι εκείνη την ημερομηνία.
Ωστόσο, σύμφωνα με το Reuters, βιομηχανικές ενώσεις, συμπεριλαμβανομένης της γερμανικής ένωσης αυτοκινήτων VDA, πίεσαν τους νομοθέτες να απορρίψουν τον στόχο του 2035, υποστηρίζοντας ότι τιμωρούσε εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και ήταν πολύ νωρίς για να δεσμευτούν, δεδομένης της αβέβαιης ανάπτυξης της υποδομής φόρτισης.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά οχήματα αποτελούσαν το 18% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι, αν και οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν ετησίως εν μέσω ελλείψεων ημιαγωγών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Οι μετακινήσεις παράγουν το ένα τέταρτο των εκπομπών της Ευρώπης που θερμαίνουν τον πλανήτη και τα αέρια του θερμοκηπίου από τον κλάδο έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, απειλώντας τις προσπάθειες για την αποτροπή επικίνδυνων επιπέδων κλιματικής αλλαγής.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr