Από τα 14 πλοία, τα 12 ήταν ακόμη υπό ναυπήγηση σε πέντε ναυπηγεία στην Ολλανδία για Ρώσους δικαιούχους, δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών Wopke Hoekstra σε επιστολή 10 σελίδων προς το ολλανδικό κοινοβούλιο, μεταφρασμένη στα αγγλικά από το AFP.
Τα άλλα δύο γιοτ ήταν υπό συντήρηση, είπε η κυβέρνηση, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.
«Δεδομένων των υφιστάμενων μέτρων, αυτά τα πλοία δεν μπορούν να παραδοθούν, να μεταφερθούν ή να εξαχθούν προς το παρόν», ανέφερε ο Hoekstra στην επιστολή.
Ωστόσο αυτή δεν αποκάλυψε σε ποιον ανήκουν τα γιοτ και ανέφερε ότι οι αρχές ερευνούν περαιτέρω το θέμα. Τα ναυπηγεία ενημερώθηκαν για την κατάσταση των γιοτ, πρόσθεσε ο Hoekstra.
Ο υπουργός ανέφερε στην επιστολή ότι τα άτομα που συνδέονται με τα γιοτ δεν περιλαμβάνονταν στους καταλόγους κυρώσεων της ΕΕ, αλλά η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο ένα γιοτ να έχει σχέσεις με Ρώσο ολιγάρχη στον οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις, ανέφερε το Γαλλικό Πρακτορείο.
Δεν υπάρχουν σούπερ γιοτ αγκυροβολημένα στην Ολλανδία, αλλά κατασκευάζονται εκεί, ανέφερε ο Hoekstra στην επιστολή.
Μεγάλοι κατασκευαστές πλοίων, όπως η Heesen και η Oceanco, που έχουν κατασκευάσει σούπερ γιοτ που ανήκουν σε Ρώσους ολιγάρχες, προέρχονται από την Ολλανδία. Για παράδειγμα, το σούπερ γιοτ 120 εκατομμυρίων δολαρίων που ανήκει στον Igor Sechin, το οποίο κατασχέθηκε στη Γαλλία τον περασμένο μήνα, κατασκευάστηκε από την Oceanco.
Η Heesen κατασκεύασε το Galactica Super Nova που ανήκει στον Vagit Alekperov, το οποίο «χάθηκε» από τα συστήματα παρακολούθησης αφότου έφυγε από ένα λιμάνι στο Μαυροβούνιο.
Ο Hoekstra ανέφερε επίσης στην επιστολή ότι η Ολλανδία έχει μέχρι στιγμής παγώσει 516 εκατομμύρια ευρώ σε περιουσιακά στοιχεία και 155 εκατομμύρια ευρώ σε συναλλαγές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr