Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τα οποία επεξεργάστηκε η ΕΡΤ, ένα στα έντεκα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το 2021 ήταν ηλεκτρικά, με μπαταρίες ή συνολικά κάτι λιγότερο από 880.000 οχήματα.
Συνολικά 1,9 εκατομμύρια υβριδικά και ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά τη διάρκεια ολόκληρου του περασμένου έτους, που είναι ένα σημαντικό άλμα από 1,1 εκατομμύρια που είχαν ταξινομηθεί το 2020.
Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα διαθέτουν μπαταρία που φορτίζεται από κινητήρα εσωτερικής καύσης και γενικά μπορεί να καλύψει μόνο μια περιορισμένη απόσταση με ηλεκτρική κίνηση.
Αυτός ο τύπος των λεγόμενων plug-in υβριδικών τροφοδοτείται κυρίως από μια εξωτερικά επαναφορτιζόμενη μπαταρία και επομένως θεωρείται πιο φιλικός προς το περιβάλλον, αλλά υποστηρίζεται επίσης από κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα λειτουργούν μόνο με μπαταρία.
Το 2021, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 63,1 τοις εκατό σε σχεδόν 878.500 αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία, ενώ οι πωλήσεις υβριδικών plug-in αυξήθηκαν κατά 70,7 τοις εκατό σε σχεδόν 867.100, ανέφερε το Tanjug.
Ο αριθμός των ταξινομήσεων οχημάτων ντίζελ, που μειώθηκε μετά το σκάνδαλο Dieselgate το 2015, μειώθηκε κατά ένα τρίτο πέρυσι σε 1,9 εκατομμύρια μονάδες από 2,77 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος.
Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρέμειναν ο πιο κοινός τύπος οχήματος, αλλά με χαμηλότερο μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις από ό,τι πέρυσι, και αντιπροσώπευαν το 40% των νέων ταξινομήσεων σε σύγκριση με το 48% το 2020.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr