Η κρίση του κορονοϊού αναστέλλει τρομερά την οικονομική ανάπτυξη, δήλωσε ο Πρόεδρος του Γερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (DIHK), Peter Adrian, στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων (dpa), σύμφωνα με την Handelsblatt.
Ο Πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Σύνδεσμου της Γερμανικής Βιομηχανίας (BDI), Siegfried Russwurm, δήλωσε στο dpa ότι το θέμα των ελλείψεων υλικών θα απασχολήσει τη βιομηχανία και τους καταναλωτές για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, που άργησαν τις παραδόσεις των πρώτων υλών παρεμπόδισαν τη γερμανική και ευρωπαϊκή οικονομική ανάκαμψη.
Βελτίωση δεν φαίνεται ακόμα στον ορίζοντα. Επιπλέον, υπάρχει η περαιτέρω ανάπτυξη της πανδημίας, δηλώνει ο Russwurm. "Η ταχύτητα με την οποία η νέα παραλλαγή του ιού Όμικρον εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο είναι πολύ ανησυχητική. Αυτό αυξάνει μαζικά τους κινδύνους για την παγκόσμια οικονομία αυτόν τον χειμώνα. Όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό εμβολιασμού, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα κανονικότητας και τόσο το καλύτερο για την οικονομία".
Ο Adrian από πλευράς του Γερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (DIHK) είπε πως "σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, ο κορονοϊός μας κόστισε στη Γερμανία τα έτη 2020 και 2021 μαζί σχεδόν 400 δισεκατομμύρια ευρώ σε οικονομική παραγωγή. Με καθαρά μαθηματικούς όρους, δηλαδή σχεδόν 5.000 ευρώ ανά κάτοικο. Δυστυχώς, αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται ότι μπορούμε να προλάβουμε γρήγορα τη νέα χρονιά".
Με βάση τα σχόλια από τις εταιρείες-μέλη, το DIHK ήταν ήδη πιο προσεκτικό στην αξιολόγησή του για το 2022 σε σχέση με άλλους φορείς το φθινόπωρο. Και αυτό "επειδή υπάρχουν σαφείς επιδράσεις απόσβεσης. Αυτά δεν σχετίζονται μόνο με τον κορονοϊό. Αυτό που μας ανησυχεί επίσης αυτή τη στιγμή είναι ο πληθωρισμός, η απότομη αύξηση του κόστους ενέργειας και πρώτων υλών και η διακοπή των αλυσίδων εφοδιασμού. Υπάρχει ένα πρόβλημα, πολλά είναι αλληλένδετα".
Ο Πρόεδρος του BDI. Russwurm θεωρεί ότι η κατάσταση στους οικονομικούς τομείς είναι ετερογενής. Ορισμένοι τομείς έχουν τεράστια προβλήματα.
Ένα κρίσιμο ερώτημα για τη γερμανική βιομηχανία είναι η πώληση κεφαλαιουχικών αγαθών. "Είναι ένα από τα δυνατά σημεία της γερμανικής βιομηχανίας να κατασκευάζει κεφαλαιουχικά αγαθά για τον κόσμο. Η ψυχολογία παίζει πάντα σημαντικό ρόλο: Έτσι οι πελάτες περιμένουν καλή δουλειά για τον εαυτό τους και είναι αρκετά γενναίοι να επενδύσουν σε νέα μηχανήματα και νέα συστήματα - ή είναι πιο προσεκτικοί;".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr