Ο κορονοϊός ήταν ένα τεστ ακραίων καταστάσεων για τη βιομηχανία, η οποία χρειαζόταν ενδελεχή αναθεώρηση των αλυσίδων εφοδιασμού της, δήλωσε ο πρόεδρος της Daimler, Ola Källenius.
Οι προμήθειες ημιαγωγών τσιπ απέτυχαν να καλύψουν τη ζήτηση σε ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών.
Αυτές περιλαμβάνουν την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ξεκίνησε μια γρήγορη ανάκαμψη από την πανδημία.
Οι ελλείψεις προκάλεσαν διακοπή λειτουργίας στη Μαλαισία και θα "επηρεάσουν σημαντικά την παραγωγή και τις πωλήσεις το τρίτο τρίμηνο", δήλωσε στο BBC ο κ. Källenius, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής της Mercedes-Benz, κατά τη διάρκεια του International Mobility Show στο Μόναχο.
"Οι παραγωγοί τσιπ λένε ότι αυτό θα συνεχιστεί και το 2022 και στη συνέχεια θα βελτιωθεί σταδιακά", πρόσθεσε.
Αυτό σημαίνει ότι οι ελλείψεις θα μπορούσαν να διαρκέσουν έως το 2023, αλλά "ελπίζω όχι στο επίπεδο σοβαρότητας που έχουμε βιώσει τους τελευταίους δύο μήνες", είπε.
Ο κ. Källenius είπε ότι η Covid ήταν ένα "τεστ αντοχής" και ένα "μποτιλιάρισμα" για την αυτοκινητοβιομηχανία. Θα χρειαστεί λίγος χρόνος πριν αρχίσουν να κινούνται ξανά όλα, πρόσθεσε.
"Αλλά θα μάθουμε από αυτό το τεστ αντοχής και θα εξετάσουμε ακόμη πιο βαθιά όλες τις βαθμίδες της αλυσίδας εφοδιασμού για να κάνουμε το σύστημα πιο ισχυρό", είπε.
Επίσης στην έκθεση ήταν ο Harald Kroeger, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch - έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές ανταλλακτικών και συστημάτων στον κόσμο.
Ο κ. Kroeger είπε στο BBC ότι ο κύριος λόγος για τη μείωση της προσφοράς στην αγορά αυτοκινήτων ήταν ότι η ζήτηση είχε επαναυξηθεί "δραματικά", κάτι που είπε ότι ήταν καλό νέο για τη βιομηχανία.
"Μόλις πριν από ένα χρόνο, βρισκόμασταν στη σκοτεινή εποχή ‘Corona’ και οι πωλήσεις ήταν μειωμένες, και κανείς δεν περίμενε μια τόσο γρήγορη ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτων", εξήγησε.
«Και τώρα σίγουρα τρέχουμε για να προσπαθήσουμε να ικανοποιήσουμε αυτήν την ζήτηση».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr