Οι 12 προτάσεις που παρουσίασε η Επιτροπή στοχεύουν να μειώσουν την εξάρτηση από ορυκτά καύσιμα, όπως ο άνθρακας, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο και να επεκτείνουν τη χρήση πηγών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της ηλιακής, της αιολικής και της υδροηλεκτρικής ενέργειας σε ποσοστό τουλάχιστον 38,5% της συνολικής ενέργειας έως το 2030.
Παρουσιάζοντας τις νομοθετικές προτάσεις για το κλίμα, η πρόεδρος της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε: «Η οικονομία ορυκτών καυσίμων έχει φθάσει στα όριά της. Θέλουμε να κληροδοτήσουμε στην επόμενη γενιά έναν υγιή πλανήτη, καθώς και ποιοτικές θέσεις εργασίας και ανάπτυξη που δεν βλάπτουν τη φύση μας. Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία είναι η αναπτυξιακή στρατηγική μας που κινείται προς μια απανθρακοποιημένη οικονομία. Η Ευρώπη ήταν η πρώτη ήπειρος που δήλωσε ότι θα είναι κλιματικά ουδέτερη το 2050 και τώρα είμαστε οι πρώτοι που καταθέσαμε έναν συγκεκριμένο χάρτη πορείας. Η Ευρώπη κάνει πράξη τις πολιτικές για το κλίμα μέσω της καινοτομίας, των επενδύσεων και της κοινωνικής αντιστάθμισης».
Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδιος για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, Φρανς Τίμερμανς, δήλωσε: «Η τρέχουσα δεκαετία είναι κρίσιμη για την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης και της κρίσης της βιοποικιλότητας. Η ΕΕ έχει θέσει φιλόδοξους στόχους και σήμερα παρουσιάζουμε τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να τους επιτύχουμε. Η επίτευξη ενός πράσινου και υγιούς μέλλοντος για όλους θα απαιτήσει σημαντικές προσπάθειες σε όλους τους τομείς και σε όλα τα κράτη μέλη. Όλες μαζί, οι προτάσεις μας θα δώσουν ώθηση στις απαραίτητες αλλαγές, θα επιτρέψουν σε όλους τους πολίτες να βιώσουν τα οφέλη της δράσης για το κλίμα το συντομότερο δυνατόν και θα παράσχουν στήριξη στα πλέον ευάλωτα νοικοκυριά. Η μετάβαση της Ευρώπης θα είναι δίκαιη, πράσινη και ανταγωνιστική».
Τα κύρια σημεία του λεγόμενου πακέτου «Fit for 55»
Ο ακρογωνιαίος λίθος είναι το σύστημα εμπορίας εκπομπών, το οποίο κάνει τους μεγάλους ρυπαίνοντες όπως η ναυτιλία και οι αερομεταφορές να πληρώνουν για να ρυπαίνουν.
Επιπλέον θα υπάρξει φορολογία για την εισαγωγή προϊόντων όπως ο χάλυβας ή το τσιμέντο μέσω του λεγόμενου μηχανισμού συνοριακής προσαρμογής άνθρακα. Θα ωθήσει την ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η ηλιακή ή η αιολική ενέργεια, εξελίσσοντας ταυτόχρονα την πράσινη κινητικότητα.
Και καθώς όλα αυτά θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αύξηση της τιμής της ενέργειας για τους πολίτες, η ΕΕ σχεδιάζει ένα κοινωνικό ταμείο για το κλίμα για να αποφύγει την κοινωνική αντίδραση. Τα μέτρα θα έχουν αντίκτυπο στις βιομηχανίες αλλά και στους πολίτες.
Ας δούμε το παράδειγμα των αυτοκινήτων: Μέχρι το 2035, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιμένει από τις εταιρείες να σταματήσουν να πωλούν αυτοκίνητα ντίζελ και βενζινοκίνητα και να τα αντικαταστήσουν με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αλλά αυτό είναι μόνο το πρώτο βήμα σε μια μακρά διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει τουλάχιστον δύο χρόνια, πριν περάσει από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr