Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2017, από την Κένταλ Μπάρντ, στο Πανεπιστήμιο του Τενεσί (ΗΠΑ) συλλέχθηκαν στοιχεία διαφόρων οικονομικών δεικτών των χωρών που έχει φιλοξενηθεί ο διαγωνισμός χρησιμοποιώντας τους Δείκτες Παγκόσμιας Ανάπτυξης της Παγκόσμιας Τράπεζας για τα έτη 1960-2017. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκαν στατιστικά στοιχεία που υποδεικνύουν τη σημασία νίκης ή/και φιλοξενίας του της Eurovision σε σχέση με την οικονομία μιας χώρας. Για την καλύτερη διεξαγωγή της μελέτης έγινε ο διαχωρισμός τριών μεταβλητών: Νίκη, Φιλοξενία και Μετά τη Νίκη.
Ενδεικτικά, παρατηρήθηκε ότι για τα τρία έτη-μεταβλητές στις χώρες των νικητών της Eurovision αυξάνονταν οι διεθνείς τουριστικές εισπράξεις κατά 1,11 δισ. δολάρια (ή περίπου 7,7% του μέσου όρου των διεθνών αποδείξεων του τουρισμού). Επιπλέον, για το ίδιο διάστημα, η φορολογία κατά μέσο όρο αυξανόταν κατά 0,861%. Οι εξαγωγές, παράλληλα, σημείωναν ανοδική πορεία, κατά 16,6 δισ. δολάρια.
Αυτό που συμπέρανε η ερευνήτρια, εν ολίγοις, είναι πως η νίκη στο συγκεκριμένο διαγωνισμό τραγουδιού επιδρά θετικά στους οικονομικούς δείκτες της εκάστοτε χώρας, ιδιαιτέρως στο διεθνή τουρισμό, τα φορολογικά έσοδα και τις εξαγωγές.
Κάτι που δε μπορεί, σαφώς, να ποσοτικοποιηθεί είναι πως η Eurovision δίνει στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες την ευκαιρία να βρεθούν στο προσκήνιο των διεθνών ειδήσεων και να τραβήξουν την προσοχή ως αναδυόμενοι τουριστικοί προορισμοί, βελτιώνοντας έτσι την οικονομία τους. Παράλληλα, ο διαγωνισμός δύναται να ενώσει τις χώρες με έναν συναρπαστικό τρόπο που γιορτάζει τις πολιτισμικές διαφορές.
Αγγελίνα Μπακάλη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr