Τα αποτελέσματα δείχνουν επίσης ότι υπάρχει ισχυρή σύνδεση ανάμεσα στην διστακτική στάση απέναντι στο εμβόλιο και την χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ιδιαίτερα όταν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν την κύρια πηγή ενημέρωσης, σύμφωνα με το Eurofound.
Οι Βούλγαροι ήταν την περίοδο της έρευνας οι πλέον απρόθυμοι, με το 67% των ενηλίκων να δηλώνει ότι δεν είναι πιθανό ή δεν είναι καθόλου πιθανό να εμβολιαστεί, ενώ στην Ιρλανδία, μόνο των 10% δήλωνε ότι δεν θα κάνει εμβόλιο.
Η έρευνα διαπίστωσε και στο θέμα του εμβολιασμού διαχωρισμό ανάμεσα σε Ανατολική και Δυτική Ευρώπη. Εκτός της Γαλλίας και της Αυστρίας, η πρόθεση για εμβολιασμό υπερέβαινε το 60% σε όλες τις δυτικές ευρωπαϊκές χώρες – με τις βόρειες και τις μεσογειακές χώρες, την Δανία και την Ιρλανδία να έχουν υψηλότερα ποσοστά.
Τα ποσοστά των προθύμων ήταν πολύ χαμηλότερα στην χώρες της ανατολικής Ευρώπης, κυμαινόμενα από 59% στην Ρουμανία στο 33% στην Βουλγαρία.
Ο βασικός παράγοντας επιρροής στην απροθυμία εμβολιασμού ήταν ο χρόνος χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και το μέσο που χρησιμοποιείται. Το ποσοστό φθάνει στο 40% στους χρήστες για τους οποίους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η βασική πηγή ενημέρωσης.
Μεταξύ των ατόμων που χρησιμοποιούν τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, Τύπο, ραδιόφωνο τηλεόραση, μόνο το 18% ανήκει στους σκεπτικιστές των εμβολίων.
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι οι φοιτητές, οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι είναι οι ομάδες έδειχναν μικρότερη απροθυμία ως προς τον εμβολιασμό, ενώ το 39% των ανέργων ή τα άτομα με μακροχρόνια αναπηρία εμφανίζονταν περισσότερο απρόθυμα.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στον Φεβρουάριο και Μάρτιο 2021 και στις 27 χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr