Αναλυτικότερα, οι αιγυπτιακές αρχές δήλωσαν ότι δεν θα απελευθέρωσαν το τεράστιο πλοίο, το οποίο είχε κολλήσει στη διώρυγα του Σουέζ για σχεδόν μια εβδομάδα, έως ότου οι ιδιοκτήτες του συμφωνήσουν να καταβάλουν αποζημίωση.
"Το πλοίο θα παραμείνει εδώ μέχρι να ολοκληρωθούν οι έρευνες και να καταβληθεί αποζημίωση", δήλωσε ο υπολοχαγός Οσάμα Ράμπι, σε τοπικό πρακτορείο ειδήσεων, σύμφωνα με την Wall Street Journal.
"Ελπίζουμε για μια ταχεία συμφωνία", είπε, προσθέτοντας ότι "τη στιγμή που θα γίνει η συμφωνία για αποζημίωση, θα επιτραπεί στο σκάφος να κινηθεί."
Ο αριθμός των χρημάτων που ζητούνται θα καλύψει τα έξοδα του εξοπλισμού και των μηχανημάτων που χρησιμοποιήθηκαν για το άνοιγμα του δρόμου, τη ζημιά στο ίδιο το κανάλι από τη βυθοκόρηση και θα αποζημιώσει περίπου 800 άτομα που εργάστηκαν για να απελευθερώσουν το πλοίο των 200.000 τόνων, δήλωσε ο Rabei.
Θα καλύψει επίσης τα έξοδα από το μπλοκάρισμα του καναλιού, το οποίο κατέληξε σε επική κυκλοφοριακή συμφόρηση περισσότερων από 400 πλοίων και στις δύο πλευρές του καναλιού.
Σύμφωνα με την χρηματοοικονομική εταιρεία Revenitiv που εδρεύει στο Λονδίνο, το αιγυπτιακό κράτος έχασε τέλη διέλευσης αξίας 95 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω του αποκλεισμού.
Το πλοίο, το φορτίο του και το πλήρωμα των ναυτικών των Ινδών των 25 ατόμων θα παραμείνουν με κατεβασμένη άγκυρα στη Μεγάλη Πικρή Λίμνη της Αιγύπτου έως ότου ολοκληρωθεί η έρευνα. Νωρίτερα αυτό το μήνα, οι αρχές είπαν στο Insider ότι το πλήρωμα του πλοίου είναι ασφαλές και θα συνεχίσει να πληρώνεται.
Ο Ράμπι είπε ότι θα προτιμούσε να διευθετήσει το ζήτημα της αποζημίωσης εκτός δικαστηρίου, αν και δεν αποκλείει αγωγή.
«Θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε για μια συγκεκριμένη αποζημίωση, ή αλλιώς να πάει το ζήτημα στο δικαστήριο», είπε, σύμφωνα με το CNBC. "Αν αποφασίσουν να πάνε στο δικαστήριο, τότε το πλοίο θα πρέπει να κρατηθεί."
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr