Η έναρξη της καμπάνιας με τίτλο «Το μέλλον σου. Η επιλογή σου.» (Your future. Your choice.) ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας για τα Δικαιώματα του Καταναλωτή παρέχει μια σημαντική ευκαιρία για ευαισθητοποίηση σχετικά με τα δικαιώματα και τις ανάγκες των καταναλωτών και για διαμαρτυρία ενάντια στις πιθανές καταχρήσεις της αγοράς και σε κοινωνικές αδικίες που υπονομεύουν αυτά τα δικαιώματα.
Η θεματολογία των τεσσάρων βίντεο καλύπτει: την ασφάλεια στο Διαδίκτυο, την προστασία δεδομένων, τη γνώση για χρηματοοικονομικά θέματα και τη βιώσιμη κατανάλωση. Η κρίση της πανδημίας COVID-19 κατέδειξε ότι η ψηφιοποίηση μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, αλλά κρύβει και κινδύνους όπως παραπλάνηση και απάτες. Την ίδια στιγμή, η πανδημία έχει επιταχύνει και την ανάγκη προώθησης της γνώσης γύρω από χρηματοοικονομικά θέματα ως ουσιαστικό εργαλείο για να μπορούν τα άτομα να διαχειρίζονται πιο αποτελεσματικά τις οικονομικές τους υποθέσεις.
Μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή είναι η μείωση της ρύπανσης που παρατηρήθηκε κατά τις περιόδους των lockdown, η οποία ώθησε τους καταναλωτές να σκεφτούν πώς να διατηρήσουν και να ενισχύσουν τις θετικές επιπτώσεις της βιωσιμότητας μακροπρόθεσμα, στην μετά την πανδημία εποχή.
Η εκπαιδευτική εκστρατεία της E.Ε, που θα αξιοποιήσει πολλά και διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας, θα διαρκέσει από τις 15 Μαρτίου έως τις 21 Μαΐου και θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με πλήθος ευρωπαϊκών φορέων, όπως πανευρωπαϊκές οργανώσεις καταναλωτών και νέων και αντίστοιχες εθνικές οργανώσεις. Την καμπάνια συντονίζει η Υπηρεσία Καταναλωτών, Υγείας, Γεωργίας και Τροφίμων (Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency – CHAFEA) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τη διαχειρίζεται η Γενική Διεύθυνση Δικαιοσύνης και Καταναλωτών (DG JUST). Η θεματολογία των βίντεο βασίζεται σε ιδέες που υποβλήθηκαν από οργανώσεις καταναλωτών και νέων μέσω ενός ευρωπαϊκού διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε το 2020.
Τον Νοέμβριο του 2020 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τη Νέα Ατζέντα για τους Καταναλωτές, επιδιώκοντας την αντιμετώπιση προβλημάτων και τον καθορισμό νέων τρόπων ενίσχυσης της προστασίας των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας αλλά και μετά από αυτήν. Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών και να επιτρέψει στο κοινό να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην ενημέρωση σχετικά με τις επιλογές που μπορεί να κάνει, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στον «πράσινο» (περιβαλλοντικό) και τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr