Όπως υπογράμμιζε ο Έλληνας ευρωβουλευτής, την υπόθεση έχουν αναλάβει νομικοί σύμβουλοι του Συνδέσμου Αλληλεγγύης και Αλληλοστήριξης του Τουρκικού Κόσμου, όπου συμμετέχουν πάνω από 100 ΜΚΟ, και πρόθεσή τους είναι να φέρουν την υπόθεση αυτή ενώπιον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των Ηνωμένων Εθνών, καθώς και των οργανώσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Όπως τόνιζε, η υπόθεση αυτή δεν θα περιοριστεί μόνο στα δικαιώματα της Τουρκίας, αλλά θα περιλαμβάνει και τα δικαιώματα του ψευδοκράτους στην Κύπρο.
Ανέφερε δε ότι, όπως δηλώνουν με περίσσιο θράσος οι εμπνευστές αυτής της κίνησης, «θα προσφύγουμε σε διεθνείς οργανισμούς, όπως το Δικαστήριο της Χάγης, και θα φέρουμε εις γνώση της διεθνούς κοινότητας τα δικαιώματα που έχει η Τουρκία βάσει του διεθνούς δικαίου πάνω σε 12 νησιά που της ανήκουν στο Αιγαίο, την Κρήτη, τη Λιβύη, το Κιρκούκ και τη Μοσούλη, την Κριμαία και τη δυτική Θράκη».
Δυστυχώς, ο γνωστός πλέον για τα φιλοτουρκικά του αισθήματα, ύπατος εκπρόσωπος και αντιπρόεδρος της Κομισιόν Borrell, σε γραπτή του απάντηση που εδέησε να δώσει σήμερα, αποφεύγει επιμελώς ν’ ασχοληθεί με την ουσία του ερωτήματος, για το τι θά κάνει η Κομισιόν όταν κινηθεί αυτή η διαδικασία και περιορίζεται ν’ αναφέρει τα γνωστά και τετριμμένα, περί των σχέσεων ΕΕ-Τουρκίας.
Ακολουθεί ολόκληρη η απάντηση του Επιτρόπου, στην οποία δεν υπάρχει καμία νύξη, για την σοβαρή ερώτηση-καταγγελία του Έλληνα ευρωβουλευτή.
Απάντηση του ύπατου εκπροσώπου/αντιπροέδρου κ. Borrell εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (23.9.2020)
«Σύμφωνα με τα συμπεράσματά του, το Συμβούλιο αναμένει από την Τουρκία να επιδείξει αταλάντευτη προσήλωση στις σχέσεις καλής γειτονίας, στις διεθνείς συμφωνίες και στην ειρηνική επίλυση των διαφορών, προσφεύγοντας, εφόσον απαιτείται, στο Διεθνές Δικαστήριο.
Η ΕΕ έχει τονίσει επανειλημμένα ότι η Τουρκία πρέπει να αποφεύγει απειλές και ενέργειες που βλάπτουν τις σχέσεις καλής γειτονίας και να σέβεται την κυριαρχία όλων των κρατών μελών της ΕΕ επί των χωρικών τους υδάτων και του εναέριου χώρου τους, καθώς και όλα τα κυριαρχικά τους δικαιώματα, μεταξύ άλλων και του δικαιώματος εξερεύνησης και εκμετάλλευσης των φυσικών πόρων, σύμφωνα με το ενωσιακό και το διεθνές δίκαιο, συμπεριλαμβανομένου του δικαίου της θάλασσας.
Τον Ιούνιο του 2018 και τον Ιούνιο του 2019, το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Τουρκία συνεχίζει να απομακρύνεται ακόμη περισσότερο από την ΕΕ και ότι, ως εκ τούτου, οι διαπραγματεύσεις προσχώρησης της Τουρκίας έχουν ουσιαστικά αδρανήσει και δεν μπορεί να εξεταστεί το άνοιγμα ή το κλείσιμο άλλων κεφαλαίων. Ταυτόχρονα, η Τουρκία παραμένει υποψήφια χώρα και, ως εκ τούτου, δικαιούται προενταξιακή χρηματοδοτική βοήθεια. Μετά τη σοβαρή οπισθοδρόμηση της Τουρκίας στους τομείς του κράτους δικαίου, της ελευθερίας της έκφρασης και της προστασίας των θεμελιωδών δικαιωμάτων κατά τα τελευταία έτη, καθώς και τις παράνομες γεωτρήσεις στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Κυπριακής Δημοκρατίας, η χρηματοδοτική βοήθεια της ΕΕ προς την Τουρκία στο πλαίσιο του Μηχανισμού Προενταξιακής Βοήθειας (ΜΠΒ ΙΙ) έχει μειωθεί, από το 2017, κατά 1,3 δισ. EUR.
Περίπου τα δύο τρίτα του προγράμματος ΜΠΒ ΙΙ του 2019 και σχεδόν το πλήρες κονδύλιο του 2020 θα στηρίξουν δραστηριότητες στους τομείς της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου, των εσωτερικών υποθέσεων — συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης της μετανάστευσης, των θεμελιωδών δικαιωμάτων, των ανταλλαγών μεταξύ των λαών και της κοινωνίας των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή θεωρεί ότι η βοήθεια του ΜΠΒ II παραμένει σημαντική.»
Νίκος Ρούσσης - Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr