Η εν λόγω Σύσταση φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την καταπολέμηση του μίσους, των διακρίσεων και των προκαταλήψεων εναντίον των Ρομά και να βοηθήσει στην κατανόηση ότι, οι Ρομά αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ευρωπαϊκής ιστορίας και των ευρωπαϊκών κοινωνιών.
Η σύσταση τονίζει τη σημασία της διδασκαλίας του Ολοκαυτώματος των Ρομά, που διαπράχθηκε από το ναζιστικό καθεστώς και τους συμμάχους του, καθώς και άλλες πράξεις που διαπράχθηκαν και διαπράττονται εναντίον Ρομά σε όλη την Ευρώπη.
Καλεί τις κυβερνήσεις να ενσωματώσουν δραστηριότητες που σχετίζονται με την ανάμνηση του Ολοκαυτώματος των Ρομά στην επίσημη και μη τυπική εκπαίδευση, σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος των Ρομά (2 Αυγούστου) ή σε μια ημερομηνία, πιο προσαρμοσμένη στο ιστορικό πλαίσιο της ενδιαφερόμενης χώρας , για παράδειγμα, τοπικές επετείους που συνδέονται με τη φυλάκιση ή την απέλαση των Ρομά σε στρατόπεδα συγκέντρωσης.
Στην Σύσταση, όμως, τονίζεται ότι, τέτοιες εξαιρετικά αρνητικές ιστορικές περίοδοι πρέπει να συμπληρώνονται με τη διδασκαλία ιστορικών επεισοδίων όταν οι Ρομά δεν ήταν θύματα.
Για παράδειγμα, η διδασκαλία πρέπει να αναφέρεται σε θετικές αφηγήσεις σχετικά με την ιστορία των όπως η συμβολή τους στην τοπική, εθνική και ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά, και ο ενεργός ρόλος που έπαιξαν οι Ρομά, οι Σίντι και οι Γιενίς σε αντιναζιστικά και αντι- Φασιστικά κινήματα αντίστασης.
Σύμφωνα με την Σύσταση, η διδασκαλία πρέπει να περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τη συμβολή των Ρομά στις εθνικές οικονομίες, όπως το εμπόριο, η μεταλλουργία και άλλες χειροτεχνίες, καθώς και η κτηνοτροφία. Θα πρέπει να αναφέρεται στις διάφορες πτυχές της ιστορίας και του πολιτισμού των Ρομά όπως η αφήγηση, η λογοτεχνία, η θρησκεία, η μουσική και οι παραδόσεις, ενώ ταυτόχρονα, θα πρέπει ν’ αυξάνει την ευαισθητοποίηση για την «ασύμμετρη κοινωνική πρόοδο και την άνιση πρόσβαση στα κοινωνικά δικαιώματα» που έχουν βιώσει οι Ρομά σε όλη τους την ιστορία.
Σύμφωνα με τη Σύσταση, η διδασκαλία της ιστορίας των Ρομά δεν θα απαιτούσε επιπλέον ώρες μαθήματος, αλλά θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε διάφορα σχολικά μαθήματα, όπως ιστορία, αστική ή κοινωνική εκπαίδευση, λογοτεχνία, θρησκεία ή ηθική, τέχνες, μουσική ή γλώσσες και θα είχε, ως εκ τούτου, περιορισμένες, δημοσιονομικές επιπτώσεις.
Νίκος Ρούσσης – Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr