Όπως επισημαίνει σε δημοσίευμά του το Bloomberg, επί δεκαετίες η αγορά ακατέργαστων διαμαντιών ήταν μια αυστηρή υπόθεση: Προϋπόθεση ήταν να πεισθεί η De Beers να συμπεριλάβει τον ενδιαφερόμενο στη λίστα των επιλεγμένων πελατών. Στη συνέχεια, 10 φορές το χρόνο, έπρεπε κάποιος να παρακολουθεί την πώληση για να αγοράσει ακριβώς τα κομμάτια που προσφέρει η De Beers σε οποιαδήποτε τιμή επιλέξει.Το σύστημα αυτό λειτουργεί λίγο πολύ με τον ίδιο τρόπο στην ρωσική Alrosa PJSC . Η πανδημία όμως τα άλλαξε όλα και ο έλεγχος της αγοράς είναι πλέον δύσκολος.
Η De Beers προσπαθεί με κάθε τρόπο να προσελκύσει πελάτες. Στην Alrosa, τουλάχιστον πέντε αγοραστές έχουν σπάσει τα μακροπρόθεσμα συμβόλαιά τους επειδή δεν μπορούν να κερδίσουν υπό τις παρούσες συνθήκες. Η καθίζηση στις πωλήσεις είναι πιθανόν να επηρεάσει σημαντικά τα κέρδη για τους δύο μεγαλύτερους παραγωγούς, αν και πιθανότατα δεν θα επηρεάσει την τιμή των κοσμημάτων διαμαντιών στα καταστήματα. Το πάγωμα των πωλήσεων ακατέργαστων διαμαντιών δημιουργεί επίσης δισεκατομμύρια δολάρια αποθεμάτων για τους αδαμαντορύχους που απειλούν να υπονομεύσουν την ενδεχόμενη ανάκαμψη στην αγορά.
Με τα καταστήματα κοσμημάτων κλειστά και τα ταξίδια ανύπαρκτα η De Beers και η Alrosa έχουν κάνει αρκετές παραχωρήσεις στους κανόνες πωλήσεων – επιτρέποντας στους πελάτες να παραιτηθούν από συμβόλαια και να βλέπουν διαμάντια σε εναλλακτικές τοποθεσίες. Ωστόσο, αρνήθηκαν να μειώσουν τις τιμές. Ομως οι μικρότεροι σε μέγεθος αντίπαλοί τους προσφέρουν εκπτώσεις έως και 25%, πράγμα που σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν να απευθυνθούν σε αυτούς.«Η De Beers και η Alrosa προσπαθούν ειλικρινά να προστατεύσουν την αξία», δήλωσε ο Ανίς Αγκαρβάλ. συνεργάτης της ειδικής συμβουλευτικής εταιρείας Gemdax. «Σίγουρα προσπαθούν να κάνουν το σωστό, αλλά η άνευ προηγουμένου κατάσταση περιορίζει το χώρο των αγοραστών και των πωλητών για ελιγμούς»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr