Εκτός από την ερμηνεία του νέου συστήματος επισήμανσης των αντηλιακών προϊόντων, η Επιτροπή επιδιώκει, μέσω μιας εκστρατείας ενημέρωσης σε συνεργασία με τα κράτη μέλη, να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με τους διάφορους λόγους για τους οποίους τα αντηλιακά προϊόντα πρέπει να αποτελούν ένα μόνο από μια σειρά μέτρων τα οποία είναι απαραίτητα για την προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου. Το βελτιωμένο σύστημα επισήμανσης εντάσσεται σταδιακά και θα εμφανιστεί στο 20% περίπου των αντηλιακών προϊόντων το φετινό καλοκαίρι.
Η εκστρατεία της Επιτροπής παρουσιάζει τις επερχόμενες βελτιώσεις στην επισήμανση των αντηλιακών προϊόντων, όπως ζητήθηκαν με σύσταση της Επιτροπής το Σεπτέμβριο του 2006 σχετικά με την αποτελεσματικότητα και τους ισχυρισμούς των αντηλιακών προϊόντων. Σύμφωνα με την σύσταση:
Ισχυρισμοί όπως «sunblock» ή «100% προστασία» δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται πλέον. Παρά τους συχνούς ισχυρισμούς, όπως π.χ. «sunblocker» και «ολική προστασία», κανένα αντηλιακό προϊόν δεν μπορεί να παράσχει πλήρη προστασία από την ακτινοβολία UV.
Οι τυποποιημένοι φραστικοί περιγραφείς («χαμηλή» - «μεσαία» - «υψηλή» και «πολύ υψηλή» προστασία) πρέπει να χρησιμοποιούνται παράλληλα με τους δείκτες ηλιακής προστασίας (SPF - sun protection factor) ώστε να βοηθούν στην επιλογή του κατάλληλου αντηλιακού προϊόντος.
Καλύτερη επισήμανση για την προστασία από την ακτινοβολία UV-A: αν και η ακτινοβολία UV-B είναι υπεύθυνη για τα «ηλιακά εγκαύματα», η ακτινοβολία UV-Α προκαλεί πρόωρη γήρανση του δέρματος και επηρεάζει το ανθρώπινο ανοσοποιητικό σύστημα. Και τα δύο είδη ακτινοβολίας είναι σημαντικοί παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση καρκίνου του δέρματος. Ο επονομαζόμενος «δείκτης ηλιακής προστασίας (SPF)» αναφέρεται μόνο σε ισοδύναμα επίπεδα ηλιακού εγκαύματος (ακτινοβολία UV-B) και όχι σε παρόμοιες επιπτώσεις από την ακτινοβολία UV-A. Τα αντηλιακά προϊόντα που προστατεύουν μόνον από την ακτινοβολία UV-B είναι δυνατό να παρέχουν ψευδή αίσθηση ασφάλειας, διότι δεν προστατεύουν το δέρμα από την επικίνδυνη ακτινοβολία UV-Α. Ο βιομηχανικός κλάδος αρχίζει πλέον να περιλαμβάνει στις ετικέτες των προϊόντων του μια τυποποιημένη σφραγίδα UV-A, δηλώνοντας ένα εκφραζόμενο σε ποσότητα- ελάχιστο όριο προστασίας από την ακτινοβολία UV-A, το οποίο αυξάνεται παράλληλα με την αύξηση του δείκτη ηλιακής προστασίας και βασίζεται σε τυποποιημένη μέθοδο δοκιμής.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr