Το 2021, ο οργανισμός που αριθμεί 290 αεροπορικές εταιρείες μέλη του, εκτιμά ότι η επιβατική κίνηση (μετριέται με τον δείκτη RPK /Revenue passenger per kilometre που αντιπροσωπεύει τα έσοδα ανά χιλιομετρικό επιβάτη), αναμένεται να είναι χαμηλότερη κατά 24% του επιπέδου του 2019, στη βάση μιας ανάκαμψης που μπορεί να ξεκινήσει το τρίτο τρίμηνο του 2020 με την επαναλειτουργία των εσωτερικών συνδέσεων. Ωστόσο, η ανάκαμψη εξαρτάται από την ταχύτητα με την οποία θα ανοίξουν τα σύνορα και από τον ρυθμό της παγκόσμιας ανάπτυξης και ο αντίκτυπος στο τμήμα των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων «θα είναι πολύ πιο σοβαρός και θα διαρκέσει περισσότερο», υπογραμμίζει ο οργανισμός.
Σε ένα πιο απαισιόδοξο σενάριο, όπου οι περιορισμοί της κυκλοφορίας θα συνεχιστούν το τρίτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, η IATA προβλέπει ότι η κυκλοφορία σε RPK (ανά χιλιομετρικό επιβάτη) θα μειωθεί κατά 34% το 2021.
Σε δημοσκόπηση που διενήργησε η IATA, το 58% των ερωτηθέντων επιβατών θα περιόριζε αρχικά τις μετακινήσεις του σε διαμονές στη χώρα του. «Αυτό καθιστά τα κοινά μέτρα υγειονομικής ασφάλειας για το αεροπορικό ταξίδι ακόμη πιο σημαντικά», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της IATA Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ, φοβούμενος τον αντίκτυπο μονομερών μέτρων. Σύμφωνα με τον ίδιο, διεξάγονται συζητήσεις σε διεθνές επίπεδο για τον καθορισμό ορισμένου αριθμού μέτρων ελέγχου και κοινών υγειονομικών μέτρων.
Όπως σημειώνεται στο ΑΜΠΕ, η IATA τάσσεται υπέρ του συνδυασμού διαφορετικών μέτρων - όπως η χρήση μάσκας και ο έλεγχος της θερμοκρασίας των επιβατών - εν αναμονή της εύρεσης εμβολίου, ανοσοποιητικά διαβατήρια ή διαγνωστικά τεστ για την Covid-19, διαθέσιμα σε μεγάλη κλίμακα.
Ο οργανισμός δηλώνει, ωστόσο, εντελώς αντίθετος με τα μέτρα καραντίνας των επιβατών κατά την άφιξη. Σύμφωνα με την IATA, «το 69% των ταξιδιωτών φέρεται να αρνείται να ταξιδέψει σε περίπτωση που τεθεί σε καραντίνα 14 ημερών», σε δημοσκόπηση που έγινε σε επιβάτες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr