Σε αυτό το πλαίσιο, η Γαλλία και η Ολλανδία δεσμεύτηκαν ότι θα δώσουν έως και 11 δισ. ευρώ για να διασώσουν την Air France-KLM. Στην περίπτωση της Air France-KLM, η γαλλική και η ολλανδική κυβέρνηση – οι μεγαλύτεροι μέτοχοι του μεταφορέα – αναιρούν μια μακροχρόνια σύγκρουση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο ο όμιλος πρέπει να λειτουργεί ώστε να στηριχθεί με δύο ξεχωριστά, πακέτα άμεσων δανείων και εγγυήσεων.
«Όλες οι προσπάθειες είναι αφιερωμένες στο να ανταποκριθούμε σε αυτό το άνευ προηγουμένου σοκ», δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, Μπρουνό Λεμέρ, και ο Ολλανδός ομόλογός του, Βόπκε Χέκστρα, σε κοινή δήλωση σχετικά με το πακέτο βοήθειας Air France-KLM.
Οι ενστάσεις της Ryanair στην κρατική βοήθεια
Ο μεγαλύτερος εχθρός των κρατικών ενισχύσεων αποδεικνύεται η Ryanair, με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Μάικλ Ο’ Λίρι, να γνωστοποιεί την πρόθεση της αεροπορικής εταιρείας να καταφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο προκειμένου να σταματήσει τη Γαλλία και άλλες χώρες από το να «χαρίζουν επιλεκτικά δισεκατομμύρια ευρώ στις μη αποδοτικές αεροπορικές εταιρείες τους».
Με αυτό τον τρόπο η Ryanair απειλεί ότι θα επιβραδύνει τις προσπάθειες των κυβερνήσεων να στηρίξουν με γενναίες ενέσεις ρευστότητας τους εθνικούς αερομεταφορείς.
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Lufthansa
Κρίσιμη θεωρείται η εβδομάδα, που διανύουμε, για την γερμανική Deutsche Lufthansa AG, η οποία επίσης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για κατάρρευση αν δεν στηριχθεί. Η γερμανική αεροπορική εταιρεία βρίσκεται σε κίνδυνο αποστράγγισης της ρευστότητάς της εντός των επόμενων εβδομάδων, με την επιβίωσή της να εξαρτάται από τις διαπραγματεύσεις για πακέτο κρατικής διάσωσής της.
Κύμα απολύσεων προκαλεί ο κορονοϊός στην Airbus
Ζοφερές είναι οι εκτιμήσεις για τον αντίκτυπο, που θα έχει η πανδημία του κορονοϊού, όπως διατύπωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ευρωπαϊκής κατασκευάστριας αεροσκαφών Airbus. Σε αυτό το πλαίσιο, προειδοποίησε τους 135.000 εργαζομένους του ομίλου να προσδεθούν, ενόψει περισσότερων απολύσεων, κι εκτιμώντας ότι η ίδια επιβίωσή της θα τεθεί σε κίνδυνο αν δεν αναληφθεί δράση άμεσα.
Ειδικότερα, σε επιστολή του προς το προσωπικό, ο CEO της Airbus, Γκιγιόμ Φορί, σημείωσε πως η εταιρεία «χάνει χρήματα με ταχύτητα άνευ προηγουμένου» και ότι η μείωση της παραγωγής της κατά το ένα τρίτο και πλέον δεν αντανακλά καν το χειρότερο σενάριο και θα συνεχίσει να αξιολογείται.
Θα αργήσει να επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα η εναέρια κυκλοφορία
Η παγκόσμια εναέρια κυκλοφορία δεν θα επιστρέψει στα επίπεδα που είχε προ της πανδημίας του νέου κορονοϊού για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, εκτίμησε τη Δευτέρα ο Ντέιβιντ Καλχούν, ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, στην ετήσια συνάντηση της εταιρείας.
Ο ίδιος ανακοίνωσε ότι θα χρειαστούν τρία έως πέντε χρόνια για να αποκατασταθούν τα μερίσματα της Boeing, καθώς ο αμερικανικός κατασκευαστής αεροσκαφών έχει υποστεί τον πλήρη αντίκτυπο της κρίσης Covid-19. Αυτές οι δυσκολίες προστίθενται στις αποτυχίες της εταιρείας στο 737 MAX.
Η επαναφορά στα προ κρίσης επίπεδα φαντάζει ουτοπικό σενάριο για τις αεροπορικές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο και οι κρατικές ενισχύσεις δεν αποτελούν παρά μία προσωρινή «ανάσα» επιβίωσης. Ωστόσο, χωρίς τη βοήθεια από τα κράτη, ίσως μερικές εταιρείες να είχαν ήδη χρεοκοπήσει.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr