Στο έγγραφο αναφέρεται ότι, στην ΕΕ, μόνο το 7% όλων των εκπαιδευτικών είναι ηλικίας κάτω των 30 ετών, ενώ το 36% περίπου είναι 50 ετών και άνω. Επίσης, το 72% των σχεδόν 6 εκατομμυρίων ανθρώπων που εργάζονται ως εκπαιδευτικοί είναι γυναίκες, επιβεβαιώνοντας έτσι την αντίληψη ότι η διδασκαλία είναι ένας «κόσμος της γυναίκας».
Μια εκτεταμένη έρευνα του 2014 αποκάλυψε ότι πάνω από το ένα τρίτο των εκπαιδευτικών στην ΕΕ εργάζονται σε σχολεία με έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού και σχεδόν οι μισοί διευθυντές σχολείων αναφέρουν έλλειψη καθηγητών για μαθητές ειδικών αναγκών.
Πιο ανησυχητικό θεωρείται το γεγονός ότι , το 81% των εκπαιδευτικών στην ΕΕ θεωρούν ότι η διδασκαλία δεν αποτιμάται στην κοινωνία. Για τις περισσότερες χώρες της ΕΕ, η αναβάθμιση του καθεστώτος και της ελκυστικότητας του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού είναι επομένως επείγουσα ανάγκη.
Παρά τη σοβαρότητα της πρόκλησης, μόνο 11 χώρες της ΕΕ έχουν λάβει ορισμένα πολιτικά μέτρα για να καταστήσουν τη διδασκαλία πιο ελκυστική. Τα εκπαιδευτικά συστήματα της ΕΕ προσφέρουν στους εκπαιδευτικούς διάφορες ρυθμίσεις όσον αφορά την πρόσληψη, τη διάρθρωση της σταδιοδρομίας, την επαγγελματική εξέλιξη και υποστήριξη και την αμοιβή.
Ο μέσος όρος του αρχικού μισθού στην κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την περίοδο 2016-2017 ήταν 27.000 ευρώ, με τους υψηλότερους μισθούς να φθάνουν τα 45.000 ευρώ. Εντούτοις, υπάρχει έντονη γεωγραφική διαφορά, ενώ οι μισθοί των δασκάλων στην Ανατολική Ευρώπη είναι σημαντικά χαμηλότεροι από τους μισθούς στη Δυτική Ευρώπη.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν πρόσβαση σε διάφορα προγράμματα κινητικότητας μέσω του προγράμματος Erasmus, το εμβληματικό πρόγραμμα της ΕΕ στον τομέα της εκπαίδευσης. Από το 2014 έως το 2020, το πρόγραμμα προσέφερε ευκαιρίες κινητικότητας σε 800.000 εκπαιδευτικούς, επιβεβαιώνοντας έτσι τον αυξανόμενο αντίκτυπο και δημοτικότητα του.
Τον Μάρτιο του 2019, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστήριξε την τριπλασιασμό του προϋπολογισμού του προγράμματος για το 2021-2027, για να το καταστήσει πιο προσιτό και περιεκτικό και να επιτρέψει σε περισσότερους εκπαιδευτικούς και σπουδαστές να συμμετάσχουν σε αυτό. Τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πρότειναν επίσης την ανακατανομή του προϋπολογισμού σε διάφορα τμήματα του προγράμματος, ως τρόπο προσφοράς περισσότερων δυνατοτήτων προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε προγράμματα κινητικότητας.
Ολόκληρο το έγγραφο στα αγγλικά ΕΔΩ
Νίκος Ρούσσης – Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr