Όλα τα μέλη της Επιτροπής κατέληξαν στην κοινή άποψη ότι στην παρούσα φάση οι έρευνες που αφορούν τα στοιχεία που παρουσίασε η τεχνική επιτροπή είναι επαρκείς.
Σύμφωνα με το πόρισμα, οι ζημιές που εντοπίσθηκαν στην άτρακτο του αεροσκάφους μοιάζουν με ίχνη που προέρχονται από πλήγμα κεραυνού, ενώ το πλήρωμα δεν είχε αναφέρει οποιαδήποτε προβλήματα στο αεροσκάφος κατά την προηγούμενη πτήση του. Γεγονός είναι ότι υπήρξε πλήγμα από κεραυνό, το επιβεβαιώνει "το θορυβώδες αποτέλεσμα" που έχει καταγραφεί στο ‘μαύρο κουτί’ και ακούγεται "επί 1,5 δευτερόλεπτο". Τότε ακριβώς τέθηκε εκτός λειτουργίας ο αυτόματος πιλότος, κάτι που επιβεβαιώνεται από αντίστοιχο ηχητικό σήμα συναγερμού, ενώ το σύστημα εξ αποστάσεως διεύθυνσης εισήλθε σε κατάσταση απευθείας διεύθυνσης (Direct Mode), όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Οι εμπειρογνώμονες της Διακρατικής Αεροπορικής Επιτροπής επισημαίνουν ότι ο πιλότος του αεροσκάφους αξιολόγησε την κατάσταση ως κανονική , παρά τα προβλήματα επικοινωνίας που αντιμετώπισε και την απώλεια του αυτόματου πιλότου. " Στο ερώτημα του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας ‘..θα χρειασθείτε κάποια βοήθεια;" το πλήρωμα απάντησε "..όχι , προς το παρόν όλα είναι φυσιολογικά, κανονικά" , αναφέρεται στο πόρισμα. Απευθυνόμενος στον ιπτάμενο φροντιστή, ο κυβερνήτης του αεροσκάφους είπε ότι δεν βλέπει να υπάρχουν σοβαρά προβλήματα. "Δεν υπάρχει κάποια βλάβη, τίποτα , απλώς επιστρέφουμε", φέρεται να είπε με βάση της απομαγνητοφωνημένη συνομιλία.
Στο πόρισμα επισημαίνεται επίσης ότι το βάρος του αεροσκάφους (περίπου 42,6 τόνοι) υπερέβαινε κατά 1,6 τόνο το μεγιστό επιτρεπτό βάρος κατά την προσγείωση του αεροσκάφους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr