Όπως γράφει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Ζούκερμπεργκ ζητά «να αναθεωρηθούν οι κανόνες για το Ίντερνετ, ώστε να μπορέσουμε να διατηρήσουμε ό,τι καλύτερο αυτό διαθέτει, την ελευθερία των ανθρώπων να εκφράζονται και των επιχειρηματιών να δημιουργούν νέα πράγματα, ενώ ταυτόχρονα να προστατεύσουμε την κοινωνία από ευρύτερα κακά».
Ο Ζούκερμπεργκ αναφέρει ότι η ευθύνη για τον έλεγχο του επιβλαβούς περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πολύ μεγάλη πρόκληση για να αφεθεί μόνο στις ίδιες τις εταιρείες και ζητά χείρα βοηθείας από τις δημόσιες υπηρεσίες. Προτείνει, έτσι, νέες νομοθεσίες σε τέσσερις κυρίως τομείς: έλεγχος και αφαίρεση του επιβλαβούς περιεχομένου, διασφάλιση της ακεραιότητας των εκλογών και των πολιτικών διαφημίσεων (π.χ. να είναι σαφές ποιος χρηματοδοτεί κάθε προεκλογική εκστρατεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης),προστασία της ιδιωτικότητας και φορητότητα των δεδομένων των χρηστών.
Τονίζει ότι οι νέοι κανόνες που θα εφαρμοσθούν, πρέπει να είναι υποχρεωτικά ίδιοι για όλες τις εταιρείες τεχνολογίας και τις διαδικτυακές πλατφόρμες, ώστε να εμποδιστεί η μετάδοση επιβλαβούς περιεχομένου από τη μία στην άλλη. Έτσι, όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να εφαρμόζουν κοινούς κανόνες, τους οποίους θα επιβάλουν τρίτοι, δηλαδή οι κυβερνήσεις και οι ρυθμιστικές-εποπτικές αρχές. Επίσης προτείνει ανά τρίμηνο κάθε μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας να δημοσιεύει μια έκθεση διαφάνειας και λογοδοσίας, παράλληλα με την αντίστοιχη για τα οικονομικά αποτελέσματα της.
Επίσης ο Ζούκερμπεργκ ζητά περισσότερες χώρες σε όλο τον κόσμο να υιοθετήσουν κανονισμούς, όπως ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τέθηκε σε ισχύ πέρυσι και να υπάρξει διεθνής συμφωνία για εναρμόνιση αυτών των κανονισμών σε παγκόσμιο επίπεδο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr