Είναι η πρώτη φορά που δεδομένα από το τι εκτυλίχθηκε τα κρίσιμα λεπτά πριν την αεροπορική τραγωδία, έρχονται στο φως της δημοσιότητας με εκπροσώπους της αεροπορικής εταιρείας να αρνούνται για την ώρα να προβούν σε κάποιο σχόλιο.
Οι πιλότοι του καταδικασμένου αεροσκάφους Boeing 737 MAX της πτήσης της Lion Air ακούγονται να ξεφυλλίζουν πανικόβλητοι το εγχειρίδιο πτήσεων, προσπαθώντας να καταλάβουν γιατί το αεροπλάνο βυθίζεται προς τα κάτω, χωρίς ωστόσο να έχουν περιθώρια χρόνου πριν την συντριβή, εκτιμούν οι ειδικοί που άκουσαν και μελετούν επισταμένως τα δεδομένα του καταγραφέα.
Η έρευνα για το αεροπορικό δυστύχημα που στοίχισε την ζωή σε 189 ανθρώπους τον Οκτώβριο του 2018, έχει λάβει νέες διαστάσεις καθώς η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ και άλλες ρυθμιστικές αρχές προχώρησαν σε καθήλωση του Bοeing 737 MAX, την περασμένη εβδομάδα μετά και από το δεύτερο θανατηφόρο ατύχημα με τον ίδιο τύπο αεροσκάφους στην Αιθιοπία.
Ειδικοί μελετητές των αιτιών της συντριβής της πτήσης εξετάζουν το ενδεχόμενο, ηλεκτρονική εφαρμογή των συστημάτων του αεροσκάφους να έδωσε , λανθασμένη, εντολή για πλοήγηση σε χαμηλότερο ύψος λόγω ελαττωματικού αισθητήρα και κατά πόσο οι πιλότοι είχαν την κατάλληλη εκπαίδευση για να αντιληφθούν ότι πιθανώς συνέβαινε κάτι τέτοιο.
Ο κυβερνήτης είχε τον έλεγχο της πτήσης JT610 όταν το σχεδόν ολοκαίνουριο αεροσκάφος απογειώθηκε από την Τζακάρτα με τον συγκυβερνήτη να χειρίζεται τα συστήματα του αεροσκάφους σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση που εκδόθηκε τον Νοέμβριο.
Μόλις δύο λεπτά μετά την απογείωση, ο συγκυβερνήτης ανέφερε ένα "πρόβλημα ελέγχου " στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ενημερώνοντας παράλληλα πως σκοπεύουν να διατηρήσουν ύψος
5.000 ποδιών, αναφέρει η έκθεση.
Ο συγκυβερνήτης δεν φαίνεται να διευκρίνισε τον τύπο του προβλήματος, ωστόσο σύμφωνα με πηγές, στον καταγραφέα ήχων γίνεται λόγος για ζητήματα στην ταχύτητα του αεροσκάφους αλλά και προβλήματα στην οθόνη του κυβερνήτη.
Πηγή δήλωσε ότι η ταχύτητα του αεροπλάνου αναφέρθηκε στην εγγραφή φωνητικού στο θάλαμο διακυβέρνησης και μια δεύτερη πηγή είπε ότι ένας δείκτης έδειξε πρόβλημα στην οθόνη του καπετάνιου αλλά όχι του συγκυβερνήτη.
Ο κυβερνήτης ζήτησε από τον πρώτο αξιωματικό να ελέγξει το εγχειρίδιο γρήγορου ελέγχου, το οποίο περιέχει λίστες ελέγχου για μη φυσιολογικές ενδείξεις, ανέφερε η πρώτη πηγή.
Εννέα λεπτά αργότερα, το αεροσκάφος έδωσε ένδειξη για απώλεια στήριξης στους πιλότους με το ρύγχος της ατράκτου να στρέφεται προς τα κάτω.
Ο πιλότος αγωνίζεται να πάρει ύψος αλλά τα ηλεκτρονικά συστήματα , εξακολουθούν να «αντιλαμβάνονται» απώλεια ύψους και επανατοποθετούν το ρύγχος προς τα κάτω.
"Δεν φαινόταν να αντιλαμβάνονται ότι το ρύγχος ήταν προς κάτω.", ανέφερε άλλη πηγή.
"Νόμιζαν ότι υπήρχε πρόβλημα με την ταχύτητα του αέρα και το ύψος. Αυτά ήταν τά μόνα πράγματα για τα οποία μιλούσαν. ».
Σε κάθε περίπτωση υπογράμμισε ότι υπάρχει προκαθορισμένη διαδικασία για την αντιμετώπιση μια τέτοιας της κατάστασης.
Αξίζει να σημειωθεί πως ανάλογο πρόβλημα αντιμετώπισε στο ίδιο αεροσκάφος, και το πλήρωμα της αμέσως προηγούμενης πτήσης, καταφέρνοντας να διαχειριστεί την κατάσταση. Ωστόσο δεν διαβίβασε όλες τις πληροφορίες σχετικά με το πρόβλημα στο αμέσως επόμενο πλήρωμα.
Οι πιλότοι του JT610 παρέμειναν ήρεμοι για το μεγαλύτερο μέρος της πτήσης, ανέφεραν οι τρεις πηγές.
Λίγο πριν την συντριβή ο πιλότος ζήτησε από τον συγκυβερνήτη να πάρει τον έλεγχο του αεροσκάφους για να ελέγξει εκείνος το εγχειρίδιο.
Καθώς ο 31χρονος πιλότος μάταια προσπαθούσε να βρει την λύση για το πώς θα χειριστεί το πρόβλημα, στο εγχειρίδιο, ο 41χρονος συγκυβερνήτης δεν ήταν σε θέση να ελέγξει το αεροπλάνο, ανέφεραν δύο πηγές.
Ο Ινδός κυβερνήτης είναι σιωπηλός λίγο πριν το τέλος ενώ ο συγκυβερνήτης ακούγεται να αναφωνεί «Ο Θεός είναι μεγάλος».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr