Σύμφωνα με δήλωση που εξέδωσε η γαλλική υπηρεσία διερεύνησης και ανάλυσης της Πολιτικής Αεροπορίας, «κατά τη διαδικασία επαλήθευσης των δεδομένων του καταγραφέα πτήσεων (μαύρο κουτί) του Boeing 737 MAX της Ethiopian, διαπιστώθηκε ότι τόσο η πτήση 302 των Αιθιοπικών Αερογραμμών, όσο και η πτήση 610 της Lion Air, παρουσιάζουν ξεκάθαρες ομοιότητες, γεγονός που πρόκειται να αποτελέσει αντικείμενο περαιτέρω μελέτης κατά τη διάρκεια της έρευνας».
Η πτήση 302 των Αιθιοπικών Αερογραμμών κατέπεσε, λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωση του, βουτώντας με το ρύγχος του αεροσκάφους, σκοτώνοντας και τους 157 επιβαίνοντες. Η πτήση 610 της Lion Air βούτηξε στη θάλασσα τον προηγούμενο Οκτώβριο, παρασύροντας στον θάνατο 189 επιβάτες και μέλη του πληρώματος.
Και στις δύο περιπτώσεις, το σύστημα MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) που φέρουν τα Boeing 737 Max, θεωρείται ύποπτο για την πρόκληση των δυστυχημάτων. Το συγκεκριμένο σύστημα προχωρά αυτομάτως σε διορθωτικές κινήσεις στην ουρά του αεροσκάφους, προκειμένου να διατηρηθεί το ύψος κατά τη διάρκεια της πτήσης. Ωστόσο, λανθασμένες ενδείξεις των αισθητήρων μπορούν να θέσουν εσφαλμένα σε λειτουργία το σύστημα, αναγκάζοντας το αεροπλάνο να βουτήξει με το ρύγχος.
Οι Γάλλοι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι ενδείξεις που «διάβαζαν» οι αισθητήρες και στις δύο πτήσεις ήταν παρόμοιες.
Στις ΗΠΑ, ομάδα μηχανικών της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της Boeing ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία υποβάθμισε τις ανησυχίες που είχαν εκφραστεί γύρω από το συγκεκριμένο σύστημα, σε μία προσπάθεια να μην καθυστερήσει η κυκλοφορία των 737 MAX, προκειμένου να προλάβουν την ανταγωνίστρια εταιρεία Airbus να κυκλοφορήσει πρώτη την επόμενη γενιά αυτής της κατηγορίας αεροσκαφών.
Οι ίδιοι μηχανικοί ισχυρίστηκαν επίσης ότι η Πολιτική Αεροπορία εξουσιοδότησε την ίδια την Boeing να πραγματοποιήσει τις δοκιμές ασφαλείας στα 737 MAX, δηλώνοντας μάλιστα ικανοποιημένη από τα συμπεράσματα της εταιρείας στο θέμα της ασφάλειας!
Άλλοι ρυθμιστές εναέριας κυκλοφορίας ανά τον κόσμο, εξουσιοδότησαν τα MAX 8, βασιζόμενοι στα συμπεράσματα της Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ.
Όπως ανέφερε η Wall Street Journal, το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών ερευνά τώρα την έγκριση που έδωσε η διοίκηση της Πολιτικής Αεροπορίας για το αξιόπλοο του συγκεκριμένου τύπου αεροσκαφών. Παράλληλα, σύμφωνα με αναφορές, ομοσπονδιακοί επιθεωρητές εξέδωσαν ένταλμα κατά ενός τουλάχιστον προσώπου που εμπλέκεται στην ανάπτυξη του 737 MAX.
Όλα τα αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου παραμένουν παγκοσμίως καθηλωμένα έπειτα από την τραγωδία των Αιθιοπικών Αερογραμμών. Σύμφωνα με τους Αμερικανούς, η Boeing ενδέχεται να χρειαστεί μήνες μέχρι να προσθέσει την απαραίτητη αναβάθμιση λογισμικού, η οποία θα επιλύσει τα προβλήματα του συστήματος MCAS.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr