Οι απειλές έγιναν τελικά πραγματικότητα. Κίνα και ΗΠΑ προέβησαν σε σοβαρή κλιμάκωση της εμπορικής τους διαμάχης, με εκατέρωθεν επιβολή δασμών ύψους 25% σε εισαγωγές προϊόντων αξίας 34 δις δολαρίων. Η νέα αυτή όξυνση εντείνει τις ανησυχίες των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Εξάλλου ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει απειλήσει να επιβάλει δασμούς σε ποσοστό έως και 25% σε κατασκευαστές αυτοκινήτων από την ΕΕ που θέλουν να πουλήσουν τα οχήματά τους στις ΗΠΑ. Εταιρείες όπως η BMW και η Mercedes Benz, τα αυτοκίνητα των οποίων δεσπόζουν στην Πέμπτη Λεωφόρο, τον διάσημο εμπορικό δρόμο της Νέας Υόρκης, θα είχαν σοβαρές επιπτώσεις, εκτιμά ο Εφραίμ Λέβυ, αμερικανός αναλυτής της αγοράς αυτοκινήτων.
«Η επιβολή τέτοιων δασμών θα αύξανε τις τιμές για τους καταναλωτές και θα έθετε σε κίνδυνο θέσεις εργασίας. Εφόσον αυξηθούν οι τιμές για τους καταναλωτές, αυτοί θα αγοράζουν λιγότερα οχήματα και αυτό θα συρρίκνωνε το κέρδος των κατασκευαστών αυτοκινήτων παγκοσμίως».
Η γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt είχε κάνει προ ημερών λόγο για μια πρόταση που φέρεται να έκανε ο αμερικανός πρέσβης στο Βερολίνο στους επικεφαλής των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Ο Ρίτσαρντ Γκρενέλ φέρεται να πρότεινε μηδενικούς δασμούς σε αυτοκίνητα μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ. Ωστόσο, η υλοποίηση μιας τέτοιας πρότασης είναι αβέβαιη.
Καμία κάμψη τις πωλήσεις... ακόμη
Πολλοί Αμερικανοί προτιμούν τα γερμανικά αυτοκίνητα και ως εκ τούτου ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν ήδη μέρος των οχημάτων τους στις ΗΠΑ, από όπου εξάγουν μάλιστα οχήματα σε άλλες χώρες – ανάμεσά τους και στην Κίνα. Οι κατασκευαστές φοβούνται ότι οι δασμοί με τους οποίους απαντά το Πεκίνο στα αντίστοιχα μέτρα της Ουάσιγκτον, μπορεί να έχουν επιπτώσεις και γι' αυτούς. Σε έσχατη περίπτωση θα αναγκάζονταν να μεταφέρουν τις παραγωγικές τους μονάδες από τις ΗΠΑ στην Κίνα, κάτι που εν τέλει θα έπληττε την αμερικανική οικονομία.
Πάντως, παρά τις απειλές και τον διάχυτο φόβο για επιβολή δασμών, οι αντιπροσωπείες της BMW και της Mercedes Benz στις ΗΠΑ δεν έχουν παρατηρήσει κάποια κάμψη στις πωλήσεις τους. Όπως επισημαίνει ο Εφραίμ Λέβυ, «νομίζω ότι πολλοί απλά περιμένουν μέχρι όντως να συμβεί κάτι τέτοιο. Αν παρατηρήσει κανείς τη διαπραγματευτική τακτική του Τραμπ, θα δει ότι έχει συχνά απειλήσει να κάνει κάτι μεγάλο και στη συνέχεια δεν το υλοποίησε σε τέτοιο βαθμό. Μέχρι στιγμής οι δασμοί στα αυτοκίνητα είναι μια απειλή. Αυτή βλάπτει πιο πολύ τις μετοχές παρά τους καταναλωτές».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr