Αυτό συμβαίνει, κατά κύριο λόγο, διότι οι γυναίκες στις ανεπτυγμένες αγορές έχουν καλύτερη πρόσβαση σε πόρους και σε μία σειρά άλλων, σημαντικών παραγόντων: κεφάλαια, χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και ακαδημαϊκά προγράμματα.
Συνολικά, ο Δείκτης δείχνει ότι οι νέες και καταξιωμένες γυναίκες επιχειρηματίες ανά τον κόσμο, συνεχίζουν με αξιοσημείωτη πρόοδο, παρά τις πολιτισμικές προκαταλήψεις που σχετίζονται με το φύλο και που μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό εμπόδιο για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων τους.
Ο Δείκτης της Mastercard παρακολουθεί και καταγράφει την πρόοδο και την επιτυχία των γυναικών επιχειρηματιών σε 57 αγορές, καλύπτοντας πέντε γεωγραφικές περιοχές: Ασία-Ειρηνικό, Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Μέση Ανατολή & Αφρική και Βόρεια Αμερική.
Οι 10 κορυφαίες αγορές για την ανάδειξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας:
1. Νέα Ζηλανδία – 74.2
2. Σουηδία – 71.3
3. Καναδάς – 70.9
4. Ηνωμένες Πολιτείες – 70.8
5. Σιγκαπούρη – 69.2
6. Πορτογαλία - 69.1
7. Αυστραλία – 68.9
8. Βέλγιο - 68.7
9. Φιλιππίνες – 68.0
10.Ηνωμένο Βασίλειο – 67.9
Σύμφωνα με τον Δείκτη, παρά τις ευνοϊκότερες συνθήκες που προσφέρονται για επιχειρείν στις πιο ανεπτυγμένες χώρες, ούτε σε εκείνες οι γυναίκες είναι απόλυτα «προστατευμένες» από την πολιτισμική προκατάληψη κατά της γυναικείας επιχειρηματικότητας.
Στη Νέα Ζηλανδία για παράδειγμα, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η κοινωνία είναι λιγότερο δεκτική στις γυναίκες επιχειρηματίες.
Παρόλα αυτά, και ενάντια σε αυτή την πραγματικότητα, φαίνεται ότι οι γυναίκες επιχειρηματίες στη Νέα Ζηλανδία έχουν αυξηθεί, τοποθετώντας την αγορά τους στην κορυφή της λίστας, για δεύτερη συνεχή χρονιά.
«Οι γυναίκες ανά τον κόσμο, έχουν σημειώσει μεγάλη πρόοδο όσον αφορά στην επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Στη Mastercard, πιστεύουμε ότι στρέφοντας την προσοχή μας στις προσπάθειές τους, μπορούμε να στηρίξουμε και να ενισχύσουμε περαιτέρω την επιθυμία τους να δημιουργήσουν επιτυχημένες επιχειρήσεις και να ζήσουν τη ζωή που εκείνες θα επιλέξουν» δήλωσε σχετικά η Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.
Παράλληλα, ο Δείκτης της Mastercard υποδηλώνει ότι οι ευκαιρίες για επιχειρηματική δραστηριότητα δεν είναι πάντα άμεσα συνδεδεμένες με την οικονομική ανάπτυξη της κάθε αγοράς.
Σε αναπτυσσόμενες οικονομίες οι γυναίκες στρέφονται στη δημιουργία μιας επιχείρησης λόγω της ανάγκης για επιβίωση, παρά την έλλειψη πρόσβασης σε κεφάλαια, χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και τη σχετική εκπαίδευση.
Παράδειγμα αποτελεί η Γκάνα, όπου οι γυναίκες καταλαμβάνουν ένα εντυπωσιακό ποσοστό στο σύνολο των επιχειρηματιών της χώρας (λίστα παρακάτω), αλλά και συγκριτικά με τα ποσοστά γυναικείας επιχειρηματικότητας σε πιο ανεπτυγμένες κοινωνίες:
1. Γκάνα – 46.4%
2. Ρωσία – 34.6%
3. Ουγκάντα – 33.8%
4. Νέα Ζηλανδία – 33.0%
5. Αυστραλία – 32.1%
6. Βιετνάμ – 31.3%
7. Πολώνια – 30.3%
8. Ισπανία – 29.4%
9. Ρουμανία-28.9%
10. Πορτογαλία – 28.7%
«Λίγο πριν την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, ελπίζουμε ότι τα ευρήματα του Δείκτη της Mastercard θα αποτελέσουν μία σοβαρή υπενθύμιση για τις κυβερνήσεις και τους οργανισμούς, ώστε να ενισχύσουν την υποστήριξη που παρέχεται στις γυναίκες επιχειρηματίες, τόσο σε θέματα χρηματοοικονομικής ένταξης, όσο και στην ευρύτερη πρόσβαση στην εκπαίδευση», δήλωσε σχετικά η Ann Cairns, President, International Markets, Mastercard.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr