Η στρατηγική διευκρινίζει επίσης τις δράσεις που πρέπει να αναλάβουν όλοι οι εμπλεκόμενοι παράγοντες και καθορίζει τα φόρουμ - όπως η ετήσια Ημέρα Βιομηχανίας της ΕΕ, η οποία πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 2017, και η υψηλού επιπέδου στρογγυλή τράπεζα βιομηχανίας, που θα επιτρέπουν, ιδίως, στη βιομηχανία και την κοινωνία των πολιτών να κατευθύνουν στο μέλλον τις δράσεις της βιομηχανικής πολιτικής.
Ο κ. Γίρκι Κατάινεν, Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδιος για την απασχόληση, την ανάπτυξη, τις επενδύσεις και την ανταγωνιστικότητα, προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Με την υιοθέτηση τεχνολογικών αλλαγών, τη μετατροπή ερευνητικών επενδύσεων σε καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και τη διατήρηση της πρωτοπορίας στον τομέα των χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και της κυκλικής οικονομίας θα προετοιμάσουμε το έδαφος για μια έξυπνη, καινοτόμο και βιώσιμη βιομηχανία στην Ευρώπη.»
Η Επίτροπος κ. Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, αρμόδια για την εσωτερική αγορά, τη βιομηχανία, την επιχειρηματικότητα και τις ΜΜΕ, πρόσθεσε: «Πολλές ευρωπαϊκές βιομηχανίες βρίσκονται σε σημείο καμπής. Στην εποχή μας η βιομηχανική πολιτική συνίσταται στην ενίσχυση των βιομηχανιών μας, ώστε να εξακολουθήσουν να παρέχουν βιώσιμη ανάπτυξη και θέσεις απασχόλησης για τις περιφέρειες και τους πολίτες μας.»
Τα κύρια νέα στοιχεία της στρατηγικής για τη βιομηχανική πολιτική της ΕΕ περιλαμβάνουν:
- Συνολική δέσμη μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας της βιομηχανίας μας στον κυβερνοχώρο. Η δέσμη αυτή περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Κέντρου Έρευνας και Ικανοτήτων για την κυβερνοασφάλεια, για την υποστήριξη της ανάπτυξης τεχνολογικών και βιομηχανικών ικανοτήτων στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, καθώς και ενός ενωσιακού συστήματος για την πιστοποίηση προϊόντων και υπηρεσιών, που θα αναγνωρίζεται σε όλα τα κράτη μέλη (εγκρίθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου 2017).
- Πρόταση κανονισμού για την ελεύθερη ροή δεδομένων μη προσωπικού χαρακτήρα, που θα επιτρέπει την ελεύθερη κυκλοφορία δεδομένων μεταξύ των κρατών μελών, συμβάλλοντας στον εκσυγχρονισμό της βιομηχανίας και στη δημιουργία ενός πραγματικά κοινού ευρωπαϊκού χώρου δεδομένων (εγκρίθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου 2017).
- Νέα σειρά δράσεων για την κυκλική οικονομία, συμπεριλαμβανομένης της στρατηγικής για τις πλαστικές ύλες και μέτρων για τη βελτίωση της παραγωγής ανανεώσιμων βιολογικών πόρων και την μετατροπή τους σε προϊόντα βιολογικής προέλευσης και βιοενέργεια (φθινόπωρο 2017).
- Σειρά πρωτοβουλιών για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου διανοητικής ιδιοκτησίας, συμπεριλαμβανομένης έκθεσης σχετικά με τη λειτουργία της οδηγίας για την επιβολή τωνδικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας και ανακοίνωση σχετικά με ένα ισορροπημένο, σαφές και προβλέψιμο ευρωπαϊκό πλαίσιο αδειοδότησης για τα τυποποιημένα διπλώματα ευρεσιτεχνίας ουσιώδους σημασίας (φθινόπωρο 2017).
- Πρωτοβουλία για τη βελτίωση της λειτουργίας των δημόσιων συμβάσεων στην ΕΕ, συμπεριλαμβανομένου ενός εθελοντικού μηχανισμού για μεγαλύτερη σαφήνεια και καθοδήγηση στις αρχές σχεδιασμού μεγάλων έργων υποδομής (φθινόπωρο 2017).
- Επέκταση του θεματολογίου δεξιοτήτων σε νέους βασικούς βιομηχανικούς τομείς, όπως οι κατασκευές, ο χάλυβας, το χαρτί, οι πράσινες τεχνολογίες και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η μεταποιητική βιομηχανία και η ναυτιλία (φθινόπωρο 2017).
- Στρατηγική για τη βιώσιμη χρηματοδότηση, για τον καλύτερο προσανατολισμό της ροής ιδιωτικών κεφαλαίων προς πιο βιώσιμες επενδύσεις (αρχές του 2018).
- Πρωτοβουλία για μια ισορροπημένη και προοδευτική εμπορική πολιτική και ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον έλεγχο των άμεσων ξένων επενδύσεων που ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια ή τη δημόσια τάξη (εγκρίθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου 2017).
- Αναθεωρημένο κατάλογο πρώτων υλών ζωτικής σημασίας, όπου η Επιτροπή θα εξακολουθήσει να βοηθά να διασφαλίζεται η ασφαλής, βιώσιμη και οικονομικά προσιτή παροχή για τη μεταποιητική βιομηχανία της ΕΕ (εγκρίθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου 2017).
- Νέες προτάσεις για καθαρή, ανταγωνιστική και διασυνδεδεμένη κινητικότητα, στις οποίες περιλαμβάνονται αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά, σχέδιο δράσης για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, για την υποστήριξη της ανάπτυξης υποδομών φόρτισης, και δράσεις για την προώθηση της αυτόνομης οδήγησης (φθινόπωρο 2017).
Η πρακτική εφαρμογή αυτής της ολιστικής στρατηγικής αποτελεί κοινή ευθύνη. Η επιτυχία της εξαρτάται από τις προσπάθειες και τη συνεργασία των θεσμικών οργάνων της ΕΕ, των κρατών μελών και των περιφερειών και, κυρίως, από τον ενεργό ρόλο της ίδιας της βιομηχανίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr