Σκοπός της καθιέρωσης του ψηφιακού ταχογράφου είναι να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια και να επιβληθούν χρόνοι διάρκειας οδήγησης και περίοδοι ανάπαυσης.
Τα κράτη μέλη της ΕΕ έπρεπε να αρχίσουν να εφαρμόζουν τη νομοθεσία περί ταχογράφων την 1η Μαΐου 2006. Ο ψηφιακός ταχογράφος είναι επομένως υποχρεωτικός για όλα τα νέα βαρέα φορτηγά οχήματα και λεωφορεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μέχρι σήμερα η Ελλάδα δεν έχει ακόμη προβεί στις αναγκαίες νομοθετικές και πρακτικές ρυθμίσεις, μεταξύ των οποίων εκείνες που αφορούν την έκδοση καρτών ταχογράφου για τους οδηγούς, τις επιχειρήσεις, τα συνεργεία και τους ελεγκτές.
Ο ψηφιακός ταχογράφος, όπως αποκαλείται, είναι μια συσκευή καταγραφής στοιχείων, η οποία τοποθετείται μέσα στα οχήματα που χρησιμοποιούνται στις οδικές μεταφορές με βάση τις διατάξεις του κανονισμού (EΟΚ) αριθ. 3821/85. Η συσκευή καταγράφει το χρόνο οδήγησης, την περίοδο εργασίας, άλλες περιόδους διαθεσιμότητας, τα διαλείμματα κατά την εργασία και τις ημερήσιες περιόδους ανάπαυσης των επαγγελματιών οδηγών, όπως και την ταχύτητα του οχήματος και τη διανυόμενη απόσταση.
Ο ψηφιακός ταχογράφος είναι ασφαλής και εύκολος να ελεγχθεί και διευκολύνει επομένως την τήρηση των ευρωπαϊκών και των εθνικών κανόνων στις οδικές μεταφορές. Η καθιέρωση του ταχογράφου αποτελεί σημαντικό βήμα στις οδικές μεταφορές, τόσο από άποψη ασφάλειας στους ευρωπαϊκούς άξονες όσο και από πλευράς συνθηκών εργασίας των επαγγελματιών οδηγών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr