Αναλυτικότερα, η Επιτροπή αρχικά είχε αποστείλει προειδοποιητική επιστολή στις 18.10.2006 και αιτιολογημένη γνώμη στις 15.12.2006 προς την ελληνική κυβέρνηση, σχετικά με τη συμβατότητα της Κοινής Υπουργικής Απόφασης 24014/2005 περί των δικαιολογητικών που απαιτούνται για την εφαρμογή του νόμου 3310/2005, όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο 3414/2005 και καθώς η ελληνική απάντηση δεν κρίθηκε ικανοποιητική, παραπέμπει τη χώρα στο ευρω-δικαστήριο.
Η πράξη αυτή προβλέπει την υποχρεωτική και συστηματική υποβολή στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, επί ποινή αποκλεισμού, σειράς αποσπασμάτων μητρώων, καθώς και άλλων πιστοποιητικών και δηλώσεων, όχι μόνο εκ μέρους των συμμετεχόντων αλλά και εκ μέρους άλλων προσώπων αποκαλουμένων "διασυνδεόμενων", τα οποία δραστηριοποιούνται στην αγορά των μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Η Επιτροπή θεωρεί ότι η εν λόγω απόφαση, με τον τρόπο με τον οποίο είναι διατυπωμένη, αφενός εισάγει επιπλέον λόγους αποκλεισμού από τις διαδικασίες για την σύναψη δημοσίων συμβάσεων στην Ελλάδα, αντίθετους με τις κοινοτικές οδηγίες, και αφετέρου καθιστά δυσχερέστερη, ή τουλάχιστον, λιγότερο ελκυστική την άσκηση των περισσότερων από τις θεμελιώδεις ελευθερίες. Ως εκ τούτου, η εν λόγω απόφαση αντιβαίνει στο κοινοτικό δίκαιο παράγωγο (οι οδηγίες) και πρωτογενές (η συνθήκη ΕΚ) που εφαρμόζεται στις δημόσιες συμβάσεις.
Η ελληνική απάντηση στις 29.1.2006 (με τη μορφή νέου σχεδίου αποφάσεως) δεν κρίθηκε ικανοποιητική. Πράγματι, μολονότι το νέο σχέδιο αντικαθιστά τα απαιτούμενα έγγραφα με επίσημη δήλωση του συμμετέχοντος ότι δεν έχει καταδικαστεί, με οριστική απόφαση που έχει ισχύ δεδικασμένου, για ενεργητική διαφθορά, εξακολουθεί να προβλέπει την παρέμβαση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (οργάνου ξένου προς τις διαδικασίες των δημοσίων συμβάσεων), επί ποινή αποκλεισμού, πριν από την υπογραφή της σύμβασης και χωρίς να έχει εκδοθεί τέτοιου είδους καταδικαστική απόφαση εις βάρος του συμμετέχοντος.
Με την προσθήκη μίας νέας αιτίας αποκλεισμού, δηλαδή της μη υποβολής εκ μέρους του επιλεγέντος υποψηφίου των απαιτούμενων εγγράφων στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, προκειμένου αυτό να αποφανθεί περί της δυνατότητας του εν λόγω υποψηφίου να υπογράψει την σύμβαση, αιτία η οποία δεν προβλέπεται από τις κοινοτικές οδηγίες, το εν λόγω σχέδιο απόφασης είναι αντίθετο με τα άρθρα 51 της οδηγίας 2004/17 και 44 της οδηγίας 2004/18.
Η τροποποίηση του ν. 3310/2005 "Μέτρα για τη διασφάλιση της διαφάνειας και την αποτροπή καταστρατηγήσεων κατά τη διαδικασία σύναψης δημοσίων συμβάσεων".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr