Η επιτυχημένη πορεία των εταιρειών αυτών και η επακόλουθη εξαγορά τους πυροδότησαν μια έκρηξη στον κλάδο, ο οποίος έχει αποκτήσει πλέον διεθνή φήμη προσελκύοντας συνεχώς επενδυτές που ψάχνουν την μεγάλη ευκαιρία.
Το 2010 υπήρχαν 100 εταιρείες στην Σουηδία, το 2011 120, το 2012 140, το 2013 160, για να φθάσουν το 2015 τις 230. Μέσα στο 2016 ωστόσο μετά τις εξαγορές οι start ups ξεπηδούν σαν μανιτάρια σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία.
Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της Σουηδικής Βιομηχανίας Παιχνιδιών η τάση αυτή θα συνεχιστεί και αυτό φαίνεται από το ότι ο κλάδος προκηρύσσει συνεχώς θέσεις εργασίας.
Εν τω μεταξύ αναλυτές , επισημαίνουν πως ο κλάδος πλέον έχει μπει στο στόχαστρο επενδυτών, κυρίως όταν αυτοί αντελήφθησαν το λάθος τους να μην επενδύσουν εξ αρχής σε έναν πολλά υποσχόμενο και άκρως αποδοτικό σε υπεραξίες κλάδο όπως αποδείχθηκε μετά τις εξαγορές των King Digital Entertainment και Mojang AB.
Εν τω μεταξύ από το 2013 έως σήμερα ο τζίρος των εταιρειών του κλάδου έχει αυξηθεί κατά 40% αγγίζοντας τα 1.39 δις. ευρώ ενώ για το 2016 εκτιμάται πως έφθασε τα 1,5 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί πως οι 100 εταιρείες του 2010 είχαν τζίρο μόλις 100 εκ. ευρώ και αυτό δείχνει το μέγεθος της θεαματικής ανάπτυξης του κλάδου.
Παγκοσμίως στον κλάδο τα σκήπτρα κρατεί η Κίνα με δεύτερες τις ΗΠΑ ενώ ο παγκόσμιος τζίρος φθάνει τα 100 δισ. δολάρια.
Το καλό με την Σουηδία, επισημαίνουν αναλυτές είναι ότι η τοπική αγορά είναι μικρή κι έτσι ο κλάδος έχει αποκτήσει σημαντική εξωστρέφεια λόγω και του αντικειμένου του. Σε αυτό βοήθησε και η επιτυχημένη μετασκευή από σουηδικές εταιρείες, σε παιχνίδια δημοφιλέστατων τηλεοπτικών σειρών η ταινιών όπως , The Division, Avatar, Star Wars, Mad Max, WalkingDead και Vampire.
Πάντως ως θεμελιώδη αιτία αυτής της έκρηξης, οι αναλυτές δεν θεωρούν μόνο το κέρδος. Όπως επισημαίνει ο Lars-Ola Hellstrom της Pareto Securities σημαντικό ρόλο έπαιξε το γεγονός πως το Internet βρέθηκε από πολύ νωρίς σε κάθε γωνιά της Σουηδίας, ενώ ο Per Stromback, εκπρόσωπος της Σουηδικής Βιομηχανίας Παιχνιδιών κάνει ακόμη ένα βήμα παραπέρα λέγοντας πως στην προσήλωση στις οθόνες των ΗΥ έπαιξε ρόλο και ο καιρός που κρατάει τον κόσμο σπίτι του να αναζητώντας τρόπους ψυχαγωγίας και που σε συνδυασμό με την «προτεσταντική» εργατικότητα έσπειρε το σπόρο για την δημιουργία και ανάπτυξη του κλάδου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr