Μετά από δύο χρόνια στασιμότητας, το 2016 σηματοδοτεί την επανεμφάνιση μιας θετικής πτωτικής τάσης, ενώ τα τελευταία έξι έτη οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί κατά 19 %. Το ποσοστό αυτό είναι ενθαρρυντικό, αλλά ενδέχεται να είναι ανεπαρκές για να μπορέσει η ΕΕ να επιτύχει τον στόχο της μείωσης κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μεταξύ του 2010 και του 2020. Για να επιτευχθεί αυτό είναι αναγκαίο να καταβληθούν περισσότερες προσπάθειες από όλους τους φορείς, και ιδίως από τις εθνικές και τις τοπικές αρχές, οι οποίες αναλαμβάνουν την πλειονότητα των καθημερινών δράσεων, όπως οι δράσεις επιβολής και ευαισθητοποίησης.
Η Επίτροπος Μεταφορών κ. ΒιολέταΜπουλτς δήλωσε τα εξής: «Οι στατιστικές που δημοσιεύτηκαν σήμερα συνιστούν βελτίωση και μια θετική βάση για τις μελλοντικές μας προσπάθειες. Ωστόσο, αυτό που με ανησυχεί περισσότερο δεν είναι οι αριθμοί —είναι οι ζωές που χάνονται και οι οικογένειες που μένουν πίσω.
Σήμερα μόνο θα χάσουμε άλλες 70 ζωές στους δρόμους της ΕΕ και ο αριθμός των ατόμων που θα υποστούν σοβαρούς τραυματισμούς θα είναι πενταπλάσιος!
Καλώ όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να εντείνουν τις προσπάθειές τους ούτως ώστε να μπορέσουμε να επιτύχουμε τον στόχο της μείωσης του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά το ήμισυ μεταξύ του 2010 και του 2020».
Οι πιθανότητες που έχει κάποιος να σκοτωθεί σε σύγκρουση ποικίλλουν μεταξύ των κρατών μελών. Μολονότι το χάσμα μειώνεται κάθε χρόνο, οι άνθρωποι που ζουν στα κράτη μέλη με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων από τροχαία ατυχήματα εξακολουθούν να έχουν πάνω από τις τριπλάσιες πιθανότητες να σκοτωθούν στον δρόμο σε σύγκριση με αυτούς που ζουν στις χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά.
Το 2016 ήταν επίσης η πρώτη φορά που η Επιτροπή δημοσίευσε στοιχεία σχετικά με τους σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία ατυχήματα βάσει νέου κοινού ορισμού· τα στοιχεία προέρχονται από 16 κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν το 80 % του πληθυσμού της ΕΕ. Με βάση αυτά τα στοιχεία, η Επιτροπή εκτιμά ότι 135 000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Οι ευάλωτοι χρήστες των οδών, όπως οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι μοτοσικλετιστές, αντιπροσωπεύουν μεγάλο ποσοστό των ατόμων που υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς.
Διάσκεψη και άτυπο Συμβούλιο για την οδική ασφάλεια στη Μάλτα
Με αφορμή την πρόσφατη επιβράδυνση του ρυθμού μείωσης των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, η Επιτροπή διοργανώνει από κοινού με τη μαλτέζικη Προεδρία διάσκεψη των ενδιαφερόμενων μερών και υπουργική διάσκεψη στη Μάλτα στις 28 και 29 Μαρτίου 2017.
Σε αυτή τη διήμερη εκδήλωση θα συμμετάσχουν εμπειρογνώμονες, ενδιαφερόμενα μέρη και φορείς χάραξης πολιτικής του τομέα της οδικής ασφάλειας και είναι μια ευκαιρία να συζητηθεί η τρέχουσα κατάσταση στον τομέα της οδικής ασφάλειας, καθώς και τα επόμενα βήματα για τη μείωση του αριθμού των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. Στο πλαίσιο της υπουργικής διάσκεψης θα εγκριθεί διακήρυξη για την οδική ασφάλεια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr