Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα il Fatto Quotidiano, η πυρκαγιά οφείλεται και στο μπλακ - άουτ που βύθισε στο σκοτάδι το πλοίο, αλλά και σε τρία ανθρώπινα λάθη. Το κυριότερο λάθος ήταν ότι ετέθη σε λειτουργία το αντιπυρικό σύστημα σε λάθος γέφυρα του πλοίου, και με καθυστέρηση, αφού οι σχετικές κινήσεις έγιναν 10 με 15 λεπτά μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς.
Η εφημερίδα, με αναφορά στην πραγματογνωμοσύνη, σημειώνει ακόμη ότι βάσει όλων των προηγούμενων πυρκαγιών που είχαν ξεσπάσει σε πλοία και το πώς είχαν αντιμετωπισθεί, «υπό τις συνθήκες αυτές, οι πιθανότητες περιορισμού της φωτιάς ήταν ουσιαστικά μηδενικές».
Αναφέρει ακόμη ότι «ουδείς ανησύχησε, όταν ένας ναύτης, μετά τις πρώτες υποψίες, κατέβηκε στο γκαράζ και πρόσεξε ότι από ένα φορτηγό έβγαινε καπνός», κάτι που «φέρεται να δείχνει ότι για τον καπετάνιο και το πλήρωμα, το ότι από κάποια φορτηγά έβγαινε καπνός, δεν αποτελούσε ένα σημαντικό νέο».
Η εφημερίδα σημειώνει ακόμη ότι το μαύρο κουτί του Norman Atlantic είχε ρυθμιστεί με λάθος τρόπο, αλλά περνούσε τα τεστ κάθε χρόνο. Προσθέτει ακόμη ότι υπήρξε και πρόβλημα για την αποκρυπτογράφηση των στοιχείων του.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr