Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ποσοστό 72% των CEOs αισθάνονται ότι τα επόμενα τρία χρόνια θα είναι πιο κρίσιμα για την αγορά τους από ότι ήταν τα προηγούμενα 50 και ένας στους τέσσερις εναποθέτει τις ελπίδες του για ανάπτυξη σε μία σημαντική μεταβολή του επιχειρησιακού μοντέλου τους.
Το 89% των ανώτερων στελεχών αισθάνονται αισιόδοξοι ότι η εταιρεία τους θα έχει ανάπτυξη, το 86% ότι η χώρα τους θα έχει ανάπτυξη και το ίδιο νιώθουν κατά 85% για τον κλάδο τους και κατά 80% για τη διεθνή οικονομία.
Ένας στους δύο CEOs εκτιμούν ότι η ανάπτυξη της εταιρείας τους μέσα στην επόμενη τριετία θα κυμανθεί από 2% έως 5%. Η πρόβλεψή τους είναι ότι η ανάπτυξη θα προέλθει κατά 28% από νέα προϊόντα, κατά 26% από νέους πελάτες, κατά 25% από νέες αγορές και κατά 22% από νέα κανάλια.
Στην ετήσια έρευνα της KPMG, στην οποία έλαβαν μέρος περίπου 1.300 διεθύνοντες σύμβουλοι από 10 χώρες στον κόσμο, φαίνεται ότι τα στελέχη ανησυχούν, πλέον, για θέματα, τα οποία δεν τους είχαν απασχολήσει κατά το παρελθόν στην καριέρα τους. Τα πιο πιεστικά από αυτά είναι η αφοσίωση των πελατών τους (88%), η επίδραση της παγκόσμιας οικονομίας στην εταιρεία τους εάν ο παγκόσμιος ρυθμός ανάπτυξης είναι μικρότερος από αυτόν που προβλέπουν (88%) και τέλος, η έλλειψη χρόνου να σκεφτούν στρατηγικά τα μελλοντικά βήματα σε θέματα καινοτομίας (86%).
Ο βαθμός της ανησυχίας για τις άγνωστες προκλήσεις είναι εμφανής και από την αλλαγή που υπάρχει στη νοοτροπία των CEOs όταν ορίζουν τους υψηλότερους κινδύνους για την επιχείρησή τους. Για παράδειγμα, ο φόβος για επιθέσεις στον κυβερνοχώρο είναι στην πρώτη θέση των αποτελεσμάτων της έρευνας για το 2016, παρά το γεγονός ότι το 2015 δεν ήταν καν ανάμεσα στις πρώτες πέντε προτεραιότητές τους. Το 72% των CEOs θεωρούν πως είναι ανέτοιμοι για μία τέτοια «επίθεση».
Οι κορυφαίες στρατηγικές προτεραιότητες των CEOs για τα επόμενα τρία χρόνια είναι: Να προάγουν την καινοτομία (21%), να είναι περισσότερο πελατοκεντρικοί (19%), να εφαρμόζουν καινοτόμα τεχνολογία (18%), να κρατούν στον οργανισμό τα ταλαντούχα στελέχη (18%) και να ενισχύσουν την εταιρική εικόνα τους (17%).
Παρά το γεγονός ότι η καινοτομία ανήκει στις βασικές προτεραιότητες των οργανισμών τους, και οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες θεωρούν απαραίτητο εργαλείο την ενσωμάτωση της καινοτομίας στη στρατηγική τους, μόλις το 23% των CEOs δήλωσε πως έχει την καινοτομία ως προτεραιότητα στο προσωπικό πλάνο του.
Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο επαγγελματικό περιβάλλον, ήδη, το 41% των CEOs πιστεύει πως η εταιρεία τους θα είναι πρόθυμη να «μεταμορφωθεί» μέσα στην επόμενη τριετία. Αυτό το ποσοστό έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με την ίδια έρευνα του 2015, όπου μόλις το 29% εξέφρασε τη συγκεκριμένη άποψη.
Ακόμη, η τεχνολογία κατέχει εξέχουσα θέση στα σχέδια «εταιρικής μεταμόρφωσης» των CEOs, οι οποίοι αναφέρουν ότι θα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παράγοντας που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της εταιρείας, μετά τον παράγοντα «συνθήκες της παγκόσμιας και εγχώριας οικονομίας». Οι CEOs ανέφεραν τις νέες τεχνολογίες ως βασικό καταλύτη για την επίτευξη προόδου, με το 18% να υποστηρίζει ότι η εφαρμογή επαναστατικών τεχνολογιών θα αποτελέσει βασική προτεραιότητά τους. Οι CEOs δήλωσαν ότι θα επενδύσουν σημαντικά στην τεχνολογία για τα επόμενα τρία χρόνια. Οι κίνδυνοι που σχετίζονται με την τεχνολογία είναι, επίσης, στην κορυφή των σκέψεων για τους CEOs, με την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο (30%) και τον κίνδυνο της αναδυόμενης τεχνολογίας (26%) να αντιπροσωπεύουν δύο από τους τρεις κορυφαίους κινδύνους για τους οποίος υπάρχει ανησυχία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr