Το Airbus A-320 της Egypt Air πετούσε σε ύψος 37.000 ποδών. Σύμφωνα με την καταγραφή της πορείας του αεροσκάφους στα ραντάρ, ξαφνικά, από τα 37.000 πόδια το αεροσκάφος έπεσε στα 9.000 πόδια και λίγα δευτερόλεπτα μετά το στίγμα του χάθηκε από τα ραντάρ.
Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η πτώση του αεροσκάφους της Egypt Air ήταν βίαιη, απότομη και πολύ γρήγορη.
Λίγες ώρες μετά την είδηση της πτώσης του μοιραίου αεροσκάφους έχουν ξεκινήσει να κυκλοφορούν όλα τα πιθανά σενάρια για τα πιθανά αίτια της τραγωδίας. Ειδικοί εμπειρογνώμονες σε ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία μιλώντας για όλα όσα μπορεί να συνέβησαν κατά τη διάρκεια της πτήσης-θρίλερ του αεροσκάφους της EgyptAir αναφέρουν ότι είναι είναι πιθανό η συντριβή να συνέβη από τρομοκρατία ή από μηχανική βλάβη.
Όπως αποκάλυψε ο Έλληνας υπουργός Άμυνας, το αεροπλάνο λίγο πριν εξαφανιστεί έκανε κάποιους απότομους ελιγμούς και στη συνέχεια με μεγάλη ταχύτητα έχασε απότομα ύψος από τα 37.000 πόδια στα 9 χιλιάδες πόδια.
Ο αντιπρόεδρος της EgyptAir, ο κ. Ahmed Abdel μιλώντας στο CNN υποστήριξε ότι δεν υπήρξε σήμα κινδύνου πριν χαθεί το αεροσκάφος.
Σύμφωνα με τον πιλότο Chris McGee δύο λόγοι θα μπορούσαν να συντελέσουν στην μη εκπομπή σήματος κινδύνου: Ανθρώπινη παρέμβαση και το δεύτερο σενάριο κάτι που είναι απίθανο όμως δεν μπορεί να αποκλειστεί, είναι να συνέβη κάτι έκτακτο στο πιλοτήριο και ως εκ τούτου ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης να ήταν πολύ απασχολημένοι για να προλάβουν να ειδοποιήσουν τις αρχές.
Τα σενάρια που μέχρι στιγμής κυκλοφορούν στο διαδίκτυο είναι τα ακόλουθα:
1. Τρομοκρατική ενέργεια
Θεωρείται το πιθανότερο σενάριο αφού το τελευταίο έτος έχουν λάβει χώρα και άλλες τέτοιες ενέργειες. Τον περασμένο Οκτώβριο ένα Airbus που πετούσε από το Σάρμ Ελ Σέιχ της Αιγύπτου προς την Αγ. Πετρούπολη της Ρωσίας συνετρίβη μία ώρα μετά την απογείωσή του οδηγώντας στο θάνατο τους 224 επιβαίνοντες.
2. Αεροπειρατεία
Και αυτό το σενάριο δεν μπορεί να αποκλειστεί αφού τον περασμένο Μάρτιο μια εσωτερική πτήση των αιγυπτιακών αερογραμμών υποχρεώθηκε να πάει στην Κύπρο, ενώ εκτελούσε δρομολόγιο από την Αλεξάνδρεια στο Κάιρο. Την ίδια μέρα έγινε γνωστό ότι ο αεροπειρατής ήθελε ....απλώς να δει την πρώην σύζυγό του, αλλά το περιστατικό κατέδειξε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν κενά ασφαλείας.
3. Μηχανική βλάβη ή ανθρώπινο λάθος
Είναι αλήθεια ότι το μοιραίο αεροσκάφος είχε ιστορικό μηχανικών βλαβών καθώς ον Ιούνιο του 2013 υποχρεώθηκε να προσγειωθεί ενώ εκτελούσε πτήση από το Κάιρο στην Κωνσταντινούπολη, λόγω ανόδου της θερμοκρασίας σε μία από τις μηχανές. Στην προκειμένη περίπτωση θα μπορούσε να εξεταστεί το ενδεχόμενο να έγινε κάποιο λάθος κατά τη διάρκεια των χειρισμών της σταδιακής καθόδου για την προσέγγιση στο αεροδρόμιο του Καΐρου, αν και οι πιθανότητες για κάτι τέτοιο δεν φαίνονται ισχυρές.
Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι σήμερα το πρωί, ο Ζαν Πολ Τροντέκ, πρώην επικεφαλής της γαλλικής υπηρεσίας διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων δήλωσε στον ραδιοσταθμό Europe 1 στο Παρίσι ότι κατά πάσα πιθανότητα η πτώση του αιγυπτιακού αεροσκάφους είναι αποτέλεσμα τρομοκρατικής επίθεσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr