Η Κίνα είναι η δεύτερη χώρα, πίσω από τις ΗΠΑ, που χρησιμοποιεί περισσότερο τη διώρυγα του Παναμά, απ' όπου περνά το 5% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) είχε καλέσει τους 15 μεγαλύτερους πελάτες της να προτείνουν υποψήφια πλοία για τα εγκαίνια. Μετά από κλήρωση επιλέχθηκε το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων "Ανδρόνικος" της κινεζικής εταιρείας Cosco. O "Ανδρόνικος", που έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει μέχρι και 9.400 εμπορευματοκιβώτια, θα μπει στη διώρυγα από την Άγουα Κλάρα, στην Καραϊβική, για να καταλήξει στο Κοκόλι, στον Ειρηνικό Ωκεανό, όπου θα γίνει και η τελετή των εγκαινίων.
Περίπου 70 αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων, μεταξύ των οποίων οι πρόεδροι των ΗΠΑ και της Κίνας, Μπαράκ Ομπάμα και Σι Τζινπίνγκ, έχουν προσκληθεί στην τελετή αυτή.
Το ιαπωνικό πλοίο Linden Pride θα είναι το δεύτερο που θα περάσει τη διώρυγα, την επόμενη ημέρα.
Τα εγκαίνια επρόκειτο αρχικά να γίνουν το 2014 για να συμπέσουν με τη συμπλήρωση των 100 ετών από το άνοιγμα της διώρυγας. Όμως, κυρίως λόγω οικονομικών προβλημάτων, η ολοκλήρωση του έργου καθυστέρηση ενώ και το κόστος του αυξήθηκε κατακόρυφα ξεπερνώντας τον αρχικό προϋπολογισμό των 5,25 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά περίπου 2 δισεκ. δολάρια.
Με τη διεύρυνση της διώρυγας εκτιμάται ότι τα ετήσια έσοδά της, που σήμερα ανέρχονται στο 1 δισεκ., θα τριπλασιαστούν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr