Η απόφαση πέρασε με συντριπτική πλειοψηφία, καθώς υπέρ ψήφισαν 384 ευρωβουλευτές και μόλις 174 την καταψήφισαν.
Τα βασικά σημεία στα οποία οι ευρωβουλευτές στήριξαν την πρότασή τους είναι:
- ο τρόπος που χρησιμοποιεί τη μηχανή αναζήτησης η Google σε σχέση με τους ανταγωνιστές της
- το γεγονός πως η Google χρησιμοποιεί στοιχεία άλλων ιστοσελίδων
- η δεσπόζουσα θέση της στην αγορά και ιδίως στις διαδικτυακές διαφημίσεις και
- οι περιορισμοί που επιβάλει ο αμερικανικός κολοσσός σχετικά με τον τρόπο που μπορεί να επιλέξει κάποιος διαφημιζόμενος να διαφημιστεί σε ανταγωνιστική εταιρία.
Η Google έχει υπάρξει αντικείμενο μιας τεράστιας έρευνας της Ε.Ε σχετικά με το ενδεχόμενο μονοπωλίου και η αμερικανική εταιρία έχει προτείνει πολλές συμβιβαστικές λύσεις τις οποίες έχει απορρίψει η Ε.Ε. Σε περίπτωση που η αμερικανική εταιρία δεν ακολουθήσει το ευρωπαϊκό Δίκαιο ενδέχεται να καταβάλει πρόστιμο 5 δισ. ευρώ.
Παράλληλα κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή αγορά μηχανών αναζήτησης, με ποσοστό 90%, ενώ στις ΗΠΑ το μερίδιο αγοράς της εταιρίας είναι 68%. Δημοσιογραφικοί ευρωπαϊκοί κολοσσοί από τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία έχουν εκφράσει τις έντονες αντιδράσεις τους για τη δεσπόζουσα θέση της Google στις μηχανές αναζήτησης καθώς και στο γεγονός πως αναδημοσιεύει δημοσιογραφικό υλικό που δεν της ανήκει.
Από την πλευρά της η Κομισιόν έχει εκφράσει επίσης τις ανησυχίες της ενώ όπως αναφέρει το κείμενο του ψηφίσματος «Η ενιαία ψηφιακή αγορά θα μπορούσε να δώσει πρόσθετο όφελος στην ευρωπαϊκή οικονομία ύψους έως και 260 δισ. ευρώ το χρόνο καθώς και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της».
Παράλληλα τα μέλη του Σώματος τονίζουν ότι πρέπει να εφαρμόζεται η «ίση μεταχείριση στη διακίνηση δεδομένων στο διαδίκτυο, χωρίς διακρίσεις, περιορισμούς ή παρεμβολές» και καλούν τα κράτη μέλη να αρχίσουν τις διαπραγματεύσεις για το πακέτο των τηλεπικοινωνιών, το οποίο «θα θέσει τέρμα στις χρεώσεις περιαγωγής στο εσωτερικό της ΕΕ, θα προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια δικαίου όσον αφορά την ουδετερότητα του δικτύου, και θα βελτιώσει την προστασία των καταναλωτών στην ψηφιακή ενιαία αγορά».
H Ευρωπαϊκή Ένωση εδώ και περίπου μια δεκαετία, προσπαθεί να περιορίσει την κυριαρχία της Google και άλλων πολλών αμερικανικών εταιρειών στη βιομηχανία του διαδικτύου.
Ως τώρα έχει μια προσωπική νίκη στο ενεργητικό της, καθώς με δική της παρέμβαση το 2007, μπόρεσε να δώσει ένα ισχυρό χτύπημα στην Microsoft, κατηγορώντας την ότι η πώληση του Internet Explorer με τα Windows ήταν μια μονοπωλιακή τακτική που αντιβαίνει κάθε κανόνα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr