Σύμφωνα με τα στοιχεία του γερμανικού Κοινοβουλίου, η οικογένεια Κβαντ/Κλάτεν, η οποία ανήκει στους πλέον πιστούς χορηγούς της CDU, δώρισε τα χρήματα στο κόμμα της Καγκελαρίου στις 9 Οκτωβρίου, ενώ πέντε ημέρες μετά ο Γερμανός υπουργός Περιβάλλοντος Χανς-Πέτερ Αλτμάιερ, έπειτα από προσπάθειες μηνών, κατάφερε να επαναφέρει προς συζήτηση ειλημμένη απόφαση από τον Ιούνιο, η οποία προέβλεπε σημαντική μείωση της εκπομπής καυσαερίων των αυτοκινήτων από το 2020.
Βασικό επιχείρημα της γερμανικής πλευράς ήταν ο κίνδυνος να χαθούν θέσεις εργασίας στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι γερμανοί κατασκευαστές BMW και Daimler, οι οποίοι παράγουν αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού και πολύ πιο ενεργοβόρα από ό,τι οι ιταλικές και οι γαλλικές εταιρίες, θα δυσκολεύονταν να περιορίσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) σε 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, όπως προέβλεπε η αρχική απόφαση.
"Δεν πρόκειται για αντιπαράθεση σε επίπεδο αρχών, αλλά για το πώς συνδέουμε την απαραίτητη διαφάνεια σε ό,τι αφορά την προστασία του κλίματος με την απαιτούμενη ευελιξία και ανταγωνιστικότητα προκειμένου να διαφυλάξουμε την αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη", δήλωσε ο κ. Αλτμάιερ αιτιολογώντας την θέση του και εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα εξευρεθεί λύση και μάλιστα εντός των επόμενων δύο εβδομάδων. "Η BMW έχει την Μέρκελ στο τσεπάκι της", δήλωσε για λογαριασμό του Κόμματος της Αριστεράς ο Κλάους Ερνστ και έκανε λόγο για την "πιο ωμή περίπτωση εξαγοράς πολιτικής" εδώ και καιρό."Κανείς μέχρι τώρα δεν το έχει κάνει τόσο ανοιχτά", πρόσθεσε ο Ερνστ. Η οργάνωση "Lobby Control" του Βερολίνου άσκησε δριμεία κριτική στην Άγγελα Μέρκελ, επισημαίνοντας ότι η μεγαλύτερη δωρεά για το 2013 έρχεται λίγο μετά τις εκλογές και θέτοντας το ερώτημα μήπως οι ιδιοκτήτες της BMW κράτησαν εσκεμμένα την χορηγία τους εκτός της προεκλογικής περιόδου.
Περιβαλλοντικές οργανώσεις από την πλευρά τους υποστήριξαν ότι η Γερμανία πετάει την ευκαιρία να κάνει τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα πιο οικονομικά και να περιορίσει την εξάρτηση του κλάδου από το πετρέλαιο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού Der Spiegel, η παρέμβαση του Βερολίνου εκνεύρισε κάποιους από τους εταίρους του στην ΕΕ, οι οποίοι παρακολουθούν την γερμανική κυβέρνηση να προωθεί την υπονόμευση της απόφασης ήδη από τον Ιούνιο, εξασφαλίζοντας πρώτα την στήριξη των μικρότερων χωρών, όπως η Ουγγαρία, η Πορτογαλία και η Σλοβακία, στις οποίες οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες διατηρούν εργοστάσια.
Όπως αναφέρει το γερμανικό περιοδικό, κατά την Σύνοδο του Ιουνίου η κα Μέρκελ συμφώνησε με τον Βρετανό πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον να δεχθεί παραχωρήσεις στην τραπεζική ένωση, με αντάλλαγμα την στήριξή του στο θέμα των καυσαερίων. Από την πλευρά της Κομισιόν, η ευρωπαία επίτροπος αρμόδια για το Περιβάλλον και την Δράση για το Κλίμα, Κόνι Χίδεργκαρντ, δήλωσε απογοητευμένη από την εξέλιξη. "Δεν είναι και καταπληκτικό το γεγονός ότι δεν μπορούσαμε να καταλήξουμε σε μια συμφωνία για τα αυτοκίνητα", τόνισε και πρόσθεσε ότι η γερμανική πρόταση για αναβολή της εφαρμογής των νέων ορίων για το 2024 δεν είναι αποδεκτή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr