Η βρετανική εταιρία ερευνών και αναλύσεων, Millward Brown Optimor, δημοσίευσε την όγδοη κατά σειρά λίστα της με τις 100 ακριβότερες και σημαντικότερες εμπορικές ονομασίες παγκοσμίως. Πρόκειται για τη λίστα BrandZ Top 100. Για τρίτη συνεχή χρονιά η Ρωσία είχε πλασαριστεί σε αυτή με δύο εταιρίες: Την Τράπεζα Sberbank και την εταιρία τηλεπικοινωνιών MTS. Τον τελευταίο χρόνο η αξία της Sberbank μεγάλωσε κατά 19% (12,655 δις δολάρια), ενώ της MTS κατά 11% (10,633 δις δολ.).
Κατά το έτος που ακολούθησε από τη δημοσίευση της προηγούμενης αξιολόγησης, η κεφαλαιοποίηση της Sberbank στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου αυξήθηκε κατά 33%, φτάνοντας τα 73,9 δις δολ. Να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο του 2012 είχε προβεί σε πώληση ενός ποσοστού μετοχών 7,58% αντί 5,2 δις δολαρίων. Η αντιπρόεδρος της Millward Brown Optimor για την περιοχή της Ευρασίας, Αναστασία Κουρόβσκαγια, διαπιστώνει ότι «οι εξαιρετικοί οικονομικοί συντελεστές και η μελετημένη στρατηγική μάρκετινγκ» ήταν οι λόγοι που οδήγησαν σε νέα άνοδο της τιμής του εμπορικού σήματος της Τράπεζας. Υπενθυμίζει, επίσης, ότι αγοράζοντας τη μεγαλύτερη ρωσική εταιρεία μελετών και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών Troika Dialog, καθώς και τις Volksbank International και DenizBank, η Sberbank σταδιακά και με απόλυτη επιτυχία κερδίζει τη φήμη μιας διεθνούς Τράπεζας από τη Ρωσία. Φέτος, βρέθηκε στην 70η θέση.
Η MTS
Όσον αφορά την MTS, η κεφαλαιοποίησή της πέρυσι στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης αυξήθηκε κατά 23%, φτάνοντας σχεδόν τα 21 δισ. δολ. Το εμπορικό σήμα της ρωσικής εταιρίας τηλεπικοινωνιών ανέβηκε μέσα στο έτος κατά τρεις θέσεις και έφτασε την 82η. Η Κουρόβσκαγια αναφέρει ότι λίγες εταιρίες τηλεπικοινωνιών έχουν ανεβεί με τόση ταχύτητα όπως η MTS, σε όλη τη διάρκεια που υφίσταται η αξιολόγηση αυτή. Ετσι, κατάφερε να μεταπηδήσει, από την κατηγορία των καλών αλλά ακριβών brand names, στην κατηγορία εκείνων που η τιμή για τις υπηρεσίες τους είναι απολύτως δικαιολογημένη, όπως δείχνουν και οι έρευνες που πραγματοποιήθηκαν.
Όπως εξηγεί η ειδικός, η εταιρία έκανε ένα θαρραλέο βήμα μειώνοντας πέρυσι τις τιμές για τις φωνητικές υπηρεσίες, με την ελπίδα ότι τα χρήματα που θα εξοικονομούσαν οι χρήστες θα τα δαπανούσαν κάπου αλλού, για παράδειγμα στη μεταφορά δεδομένων. Και πλέον, έχουν περισσότερα οφέλη σε σχέση με προηγουμένως. Από τον απολογισμό της MTS προκύπτει ότι μόνο στη Ρωσία τα έσοδα από τις υπηρεσίες μεταφοράς δεδομένων αυξήθηκαν κατά 34% (1,064 δις δολ.). Ο αντιπρόεδρος της MTS στον τομέα μάρκετινγκ, Βασίλ Λατσάνιτς, δήλωσε στην εφημερίδα Vedomosti ότι το γεγονός αυτό επέδρασε και στην αύξηση της αξίας του εμπορικού σήματος της εταιρίας συνολικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος η MTS επέστρεψε στη δεκάδα των πιο σημαντικών εμπορικών σημάτων τηλεπικοινωνιών στον κόσμο από όπου την είχαν εκτοπίσει το 2010 οι ανταγωνιστές, ενώ τώρα κατέλαβε την 9η θέση, αφήνοντας πίσω της την ασιατική Airtel.
Και οι δυο ρωσικές εταιρίες ξεχωρίζουν σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους, από το ότι επενδύουν ενεργά στην ανάπτυξη, και επομένως την αναγνωρισιμότητα τους, βελτιώνοντας το προϊόν και τις υπηρεσίες τους, αναφέρει η Κουρόβσκαγια.
Η Gazprom
Δεν βρέθηκαν στο top-100, αλλά μπήκαν στις 10 πιο σημαντικές εμπορικές μάρκες πετρελαίου και φυσικού αερίου, η Gazprom (7η θέση) και η Lukoil (επέστρεψε στη 10η θέση). Η Κουρόβσκαγια εξηγεί ότι η αξία των εμπορικών σημάτων των εταιριών πετρελαίου και αερίου αυξάνεται ελάχιστα, διότι οι ειδικοί αμφιβάλουν για την ικανότητα αυτών των εταιριών να έχουν μεγάλη ανάπτυξη στο μέλλον.
Ωστόσο, θέση στη βασική αξιολόγηση σύντομα είναι πολύ πιθανό να καταλάβουν και άλλοι εκπρόσωποι της Ρωσίας, όπως η Τράπεζα VTB, οι εταιρίες τηλεπικοινωνιών Rostelecom και Megafon, ειδικά εφόσον οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Σότσι διεξαχθούν με επιτυχία, όπως πιστεύουν οι συντάκτες της αξιολόγησης. Η VTB είναι ικανοποιημένη από τη δυναμική ανάπτυξης του εμπορικού της σήματος. Στην ενίσχυσή του συμβάλλει η ποιοτική δουλειά που γίνεται από όλες τις εταιρίες του ομίλου, αναφέρει εκπρόσωπος της Τράπεζας.
Οι "χρυσές" τεχνολογικές εταιρείες
Στα δέκα ακριβότερα εμπορικά σήματα από τον χώρο της τεχνολογίας, θα μπορούσε κάλλιστα να βρεθεί η Yandex, (ουσιαστικά το ρωσικό Google, εταιρία ηλεκτρονικών τεχνολογιών που εμπορεύεται στο Χρηματιστήριο των ΗΠΑ, στο δείκτη NASDAQ), εφόσον άρχιζε να διευρύνεται σε έντονους ρυθμούς, ή το «Εργαστήριο Κασπέρσκι» που ειδικεύεται στα συστήματα αντιμετώπισης ιών στο διαδίκτυο, αν αποκάλυπτε στοιχεία των οικονομικών συντελεστών του.
Την πρώτη θέση στην αξιολόγηση BrandZ διατήρησε η Apple. Στην αξία της πρόσθεσε μόνο 1%, ακριβαίνοντας ως τα 185 δις δολ. Περίπου το 65% της «συνολικής αξίας» της αξιολόγησης προέρχεται από εμπορικά σήματα από τη Βόρεια Αμερική, καθώς, στην πατρίδα του μάρκετινγκ, ξέρουν πως να το εκμεταλλευτούν, αναφέρει η Αναστασία Κουρόβσκαγια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr