Η πρόταση αυτή διαφέρει λίγο απ' αυτή που είχε διατυπωθεί αρχικά το Σεπτέμβριο του 2011και προβλέπει πως ο φόρος ισχύει και για ορισμένες συναλλαγές που πραγματοποιούνται αλλού στον κόσμο και κυρίως στο Σίτι του Λονδίνου.
Η πιο αξιοσημείωτη διαφορά έγκειται στο ότι περιελήφθη μια "αρχή του τόπου έκδοσης", σύμφωνα με την οποία θα φορολογούνται τα χρηματοπιστωτικά προϊόντα που εκδίδονται στις 11 συμμετέχουσες χώρες, έστω κι αν η διαπραγμάτευσή τους γίνεται εκτός της εν λόγω ζώνης.
Αυτό θα συμβαίνει έστω κι αν το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που συμμετέχει στη συναλλαγή δεν είναι εγκατεστημένο στη "ζώνη ΦΧΣ", από τη στιγμή που θα ενεργεί για λογαριασμό ενός μέρους που είναι εγκατεστημένο σ' αυτή τη ζώνη. Με τη διάταξη αυτή, η Επιτροπή θέλει να αποφύγει τη φοροδιαφυγή.
Η πρόταση περιλαμβάνει επίσης μια "αρχή του τόπου διαμονής": αν ένα από τα μέρη της συναλλαγής είναι εγκατεστημένο σε μία από τις 11 χώρες, ο φόρος θα πρέπει να καταβληθεί, ανεξάρτητα από το μέρος όπου θα πραγματοποιηθεί αυτή η συναλλαγή.
Οι διατάξεις αυτές σημαίνουν πως ο φόρος αφορά και το Λονδίνο, όπου πραγματοποιούνται μακράν οι περισσότερες χρηματοπιστωτικές συναλλαγές στην Ευρώπη, παρόλο που η Βρετανία δεν είναι μεταξύ των χωρών που συμμετέχουν.
Ο νόμος θα τεθεί σε εφαρμογή σε 11 χώρες
Αυτές οι 11 χώρες, η Γαλλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Πορτογαλία, η Σλοβενία, η Αυστρία, η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία, η Σλοβακία και η Εσθονία, είχαν αποφασίσει να θέσουν σε εφαρμογή μια ενισχυμένη συνεργασία μπροστά στην αδυναμία τους να πείσουν και τις 27 χώρες να συμμετάσχουν.
Η Βρετανία, αλλά και η Σουηδία και η Πολωνία, είχαν εξηγήσει την άρνησή τους επικαλούμενες το φόβο πως ένα τέτοιο μέτρο θα οδηγήσει σε φυγή κεφαλαίων.
Σε περίπτωση ενισχυμένης συνεργασίας, η Επιτροπή πρέπει να διατυπώσει μια νέα πρόταση μόνο στα κράτη τα οποία συμμετέχουν, πράγμα που έκανε σήμερα. Διευκρινίζει πως ο φόρος θα αποφέρει έσοδα της τάξης των 30 ως 35 δισεκ. ευρώ ετησίως.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr